Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Embassy of Fashion tähistas ühise moeetendusega 7. sünnipäeva.
Riina Põldroos näitas plisseeri, drapeeringuid ja talveöö tähesära.
Ketlin Bachmann peitis ja paljastas intrigeerivas mustas punk-glamuuris.
Aldo Järvsoo tikitud neopreenil on kui öö paradiisis. Tanel Veenre uued öölased.
Embassy of Fashion pidas äsja suurejooneliselt moemaja seitsmendat sünnipäeva. Samal ajal tähistasid ateljeest märksa väärikamat, 40. sünnipäeva kaks lähestikku ilmale tulnud moeloojat – Aldo Järvsoo ja Riina Põldroos. Mõistagi ei puudunud etendusest ka kohaliku moe tõhusaima nelikveoki ülejäänud talendid Ketlin Bachmann ja Tanel Veenre. Lavale toodi rikkalikult uusi ideid ja ilu, mis sel korral oli eranditult must.
Sünnipäevapidu mustas –
kas see tähendab, et moekaardil on maad võtmas masendus ning kõik helgemad ideedki tulevad üksnes öösiti? Päris nii see siiski pole. Tõsi küll, must võib olla peoõhtu kõige tavalisem kleit. Sind võib ähvardada oht paista välja sama palju nagu kümme korstnapühkijat pimedas toas. Ja tulemus võib olla ka suisa kole, kui kannad kehvast kangast musta kleiti. Must on tujukas armuke – mitte igaüks ei suuda sellest toonist välja võluda midagi üllatavat, kuninglikku ja kandjat kaunistavat.
Must on tujukas armuke – mitte igaüks ei suuda sellest toonist välja võluda midagi üllatavat
Kuid moemaailma osavaimad suudavad musta säravalt ellu äratada. Võtmesõna on mitmekülgsus. Must omandab eri kangastesse valatuna täiesti teise karakteri, õhuline plissee teeb ta kergeks, litrisära luksulikuks ja neopreen modernseks. Oli see ikka seesama must? Või neli tuliuut ja põnevat musta? Just viimast pakkus Embassy geeniuste värskeim moeetendus.
Aldo Järvsoo
kollektsiooni võiks nimetada «Öö paradiisis». Hiljutise autorinäituse neopreenile tikitud ornamendid jõudsid lavale mustal kujul. Loomad olid lihtsustunud ruumilisteks rombimustriteks ja matemaatiliselt täpseks geomeetriaks. Siluettides valitses kord ja rahu. Kas pole imeline, et ühe õhtukleidiga võib sama vabalt minna nii glamuursele vastuvõtule kui ka jooksma? Aldo nägemuses muutus must mõnusaks soojaks, pehmeks ja põnevaks kookoniks, mille kaissu tujuka talve eest peitu pugeda.
Riina Põldroos
tõi lavale midagi nii maagilist, justkui oleks ta nelikümmend aastat disainerina kogemusi korjanud. Mine tea, võib-olla külastas esimene moeidee teda enne esimese sõna ütlemist? Igatahes sai trendilemmik plisseer millekski ennenägematult huvitavaks. Erisuunaliselt liidetud läbipaistvad pinnad, Kreeka jumalanna stiilis drapeeringud, kaunistusornamendid ja saledaks muutvad, sihvakad siluetid. Sekka öötaeva tumedat tähesära. Sellises mustas võiks siseneda balli kõige müstilisem, kaunim ja kättesaamatum kuninganna.
Tanel Veenre
oskab poeesiaks võluda ükskõik mis motiivid elust. Ehkki tugevamat tõmmet tunneb ta muinasjutulise, eeterliku, tiivulise maailma poole. Taneli uued tumedad ehted Öölase teemas veetlesid sünkja silueti ja kristallide kumaga. Eebenipuu käsikäes mäekristalli ja eri kvartsitoonidega muutus kunstniku käes õnneliku lõpuga mustaks muinasjutuks.
Ketlin Bachmann
oskab imeliselt kokku sulatada mässumeele ja glamuuri. Selgi korral puistas ta õhtukleitidele punke piprateri, ristas küütlevaid kangaid ning lisas õhtukleitidele hoogsa joonega jakke. Põnevad paelornamentidest tikandid ja metalldetailid, kleidid, mis keha justkui katavad ja samas ulja iluduse enesekindlusega ka fantaasiale hoogu annavad, on täpselt see stiiližanr, milles Ketlin on Eesti parim. Musta täiendasid metallitoonid, pitsisiilud ning sünkjasmustad litrid. Must, mis on kõike muud kui klassikaline – selline on Ketlini põnev, pilkupüüdev ja sillerdav nägemus.