Kui kooli jaoks on üks olulisem teema hariduse andmiseks sobilike e-keskkondade valimine, siis kodu jaoks kerkivad esile privaatsust puudutavad küsimused – mida jagada, millal jagada ja kas üldse jagada. Küll aga on digiohutuse alaste pädevuste tõstmiseks vaja kooli ja kodu koostööd. Mõned soovitused, mida saaks kodus teha digiohutusele tähelepanu pööramiseks, annab Tallinna Ülikooli doktorant ja koolitusprogrammi Samsung Digi Pass koolitaja Birgy Lorenz.
1. Mängige, et õppida! Tänapäeval on digiohutuse õppimine tehtud väga lihtsaks ja seda ülimalt olulist oskust saab mugavalt õppida läbi kaasahaaravate mängude, lõbusate multikate ja asjalike testide. Selleks on loodud spetsiaalselt veebilehed laps.targaltinternetis.ee ja noor.targaltinternetis.ee. Kui võtate eesmärgiks lugeda üks koomiks või mängida üks mäng nädalas, ei ole see kurnav ülesanne, kuid oskus märgata ohtu tõuseb kahtlemata.
Lisaks on neil lehtedel toodud nõuandeid lapsevanemale – kas sina näiteks tead, kuidas kehtib internetis valem 1+1=0? See ei ole mitte tahtlikult väär matemaatika, vaid interneti kasutamise reegel. Kui kasutada 1 tund internetti/arvutit + seejärel veeta 1 tund ekraanist eemal, tekib täpselt 0 probleemi seoses interneti liigse kasutamisega.
2. Julgusta last küsima ja muret jagama! Tihti märkavad lapsed paremini oma kaaslaste ebatavalist käitumist või vajadust abi järele. Tundub küll iseenesestmõistetav, kuid last on tarvis julgustada rääkima oma kahtlustest, olgu tegemist tema enda või mõne koolikaaslase murega. Levinumad neist on näiteks kiusamine veebikeskkonnas, liiga laialt levinud (avalikud) andmed ja lastele mittesobiv veebisisu. Kooli ja õpilasi puudutavatest muredest saab rääkida õpetajatega, veebis lastele kättesaadava ebasobiva veebisisuga tegeleb Vihjeliin (www.vihjeliin.ee).