Ma näen klientide kergendust, kui kinnitan nendele, et üle kõige vajame kontakti teise inimesega, sest me oleme suhteolendid. Me ei jää ellu ilma kontaktita. Samas ei oska me ise näha, kuidas katkestame kontakti valetamise, hääle tõstmise, vaikimise, pilgu vältimise ja muuga. Meil saab tekkida kontakt ainult siis, kui oleme siirad ning kõneleme ausalt oma tunnetest, vajadustest ja hirmudest. Iga kord, kui istume häbis oma hirmude, vajaduste ja tegelike tunnete pärast, paneme maski vahele ning võtame võimaluse kontakti sünniks. Me röövime endalt just nimelt selle, mida üle kõige ihkame.
2. Me ei ole kogenud piisavalt tunnustust ega märkamist.
Absoluutselt kõik kliendid räägivad kabinetis tunnustuse puudusest. Pisarad silmis, pihitakse, kuidas igatseti lapsepõlves vanemate poolt tunnustust, märkamist ja head sõna. Midagi, mis ütleks, et «Ma näen Sind», «Ma olen nii uhke Su üle», «Ma usun Sinusse!»
Kui selle asemel saime sõnumeid nagu «Ära sega mind!», «Tule nüüd maa peale tagasi», «Kes Sa enda arvates õige oled?», siis sellest piisab, et ennast lukku panna, ning täiskasvanuna ei ole meil sageli enam julgust tunnustust ning märkamist küsida. Kui meile nüüd jagatakse tunnustust ja öeldakse, et oleme olulised ning kallid, ei oska me seda vastu võtta. Me vastame komplimendile lausega «Ah, mis Sa nüüd! Ei, see ei olnud midagi…» Sisuliselt tähendab see seda, et teine inimene teeb meile kingituse, aga meie viskame selle prügikasti.