Millised õpimeetodid on mõõduka efektiivsusega?
Integreeritud õppimine tähendab kahe aine kattuvuskohtade seostamist. Selle toime matemaatiliste oskuste õppimisele ja säilitamisele on üsna suur. See toetab ka teisi kognitiivseid oskusi. Seni on teaduskirjandus integreeritud õppimise kohta suhteliselt kesine, kuid see sisaldab piisavalt viiteid olematule toimele, et muret tekitada. Dunlosky jt ütlevad, et olematud mõjud võivad viidata mitte sellele, et see meetod ei tööta, vaid sellele, et me ei mõista selle meetodi baasmehhanisme, mistõttu ei kasuta me seda õigesti.
- Probleemilahenduse seletamine tuginedes teoreetilistele teadmistele
Selle meetodi toimet on näidatud väga erinevate faktiteemade puhul. Siiski võib see raskusi valmistada piiratud baasteadmistega inimestele ja materjalide puhul, mis on faktinimekirjadest pikemad ja kompleksemad. Põhjus, miks Dunlosky jt ei hinda selle meetodi kasulikkust kõrgeks, on see, et selle meetodi toime üldistatavus vajab rohkem uurimist.
- Iseendale teema seletamine
Endale teemade seletamise suur pluss on, et selle toimet on näidatud väga erinevate materjalide ja ülesannete puhul ning ka erinevates vanusegruppides ja tingimustes. Siiski vajab rohkem uurimist, kui suures osas selle meetodi efektiivsus sõltub õppijate teadmistest ja võimekusest. Lisaks peab selgitama, kui pikaajaliselt sellise meetodiga õpitu talletub. Küsitav on ka, kuidas mõjutavad oskused seletamismeetodi kasutamist.
Millised õpimeetodid on kõige efektiivsemad?
Enesetestide kõrget efektiivsust on tõestatud erinevate harjutustestide formaatidega, materjalidega, vanustega, mõõdetavate tulemustega ja meelespidamise intervallidega. See tehnika ei nõua ei palju aega ega õppimist ning on seetõttu rakendatav väga erinevates kohtades. Ühe põneva näitena võib tuua katse, kus võrreldi harjutustestide abiga ja nende abita sõnapaare õppinud gruppide tulemusi. Pärast õppimist täitis kumbki grupp teatud ajavahemikus teisi ülesandeid. Siis tuli neil sooritada märksõnadega meenutustest kas kümme minutit või üks nädal hiljem. Harjutustestide abil õppinud paarid said paremaid tulemusi kui need, kes harjutusteste ei kasutanud (53 protsenti vs 36 protsenti pärast kümmet minutit, 35 protsenti vs 4 protsenti pärast ühte nädalat). Seega, puhtalt informatsiooni meenutamine tugevdab teadmisi ja abistab nende meenutamisel tulevikus. Aju harjutatakse mälust infot kiiresti leidma ja kasutama.