2. «Kas su töökogemus vastas sellele, mida sa oma positsioonilt ootasid?»
Enamik inimesi tuleb uuele tööle entusiastlikult, lootuses, et see nüüd ongi see õige koht, kus nad saavad areneda ja oma teadmised maksma panna. Kui aga firma ja sinna loodud töökeskkond osutub täiesti vastupidiseks inimese ootusele, peab juht väga selgelt oma järeldused tegema. Tööintervjuul tegelikkuse kohta luisates, võib see lõppkokkuvõttes rohkelt inimressurssi maksma minna ja paljude inimeste entusiasmi hoopis lootusetusega asendada.
3. «Kas me andsime sulle piisavalt võimalusi, et õppida ja areneda?»
Vähene arenguvõimalus on üks suurimaid põhjuseid, miks 2016. aasta Suurbritannia töötajad oma töölt lahkuvad. Tänapäeva maailmas, kus arenemiseks on mustmiljon võimalust, on igal organisatsioonil vaja pakkuda oma töötajale selget karjäärivõimalust ehk konkreetseid samme, kuidas ühelt astmelt järgmisele liikuda. Selleks on vaja luua töötajate arengut suunav ja soodustav keskkond, pakkuda rohkelt võimalusi enda täiendamiseks ning toetada iga alluvat, kes organisatsioonisiseselt areneda ja edasi jõuda soovib.
4. «Mida oleksime saanud teha teisiti, et sind töötajana rohkem tunnustada?»
Enamus töötajaid üle Euroopa väidab justkui ühest suust, et nad ei tunne end piisavalt väärtuslikuna. Näiteks märgivad Suurbritannia töötajaid, et nad sooviksid oma tööandjatelt vähemalt 1608 naela suurust hüvitist pideva kriitika ja vähese tunnustamise eest. Seetõttu on juhina hädavajalik mõista, kas sinu töötajad tunnevad end hoituna, ning sellele küsimusele ei leia vastust iseenda sisetundest või subjektiivsest perspektiivist.