Ei ole halba ilma, on vale riietus. Ma mõistan, et on elukohti, kus ilma autota ei ole võimalik üldse elada ja ma ei soovita kellelgi iga päev kümme kilomeetrit tööle või kooli suusatada. Need inimesed on tihti paljudes muudes valdkondades väga loodussõbraliku käitumisstiiliga. Igaühele oma.
Loodussäästlikus on kõige lihtsamini teostatav tarbimises. Algajatel soovitan üldse mitte poodi minna. Näiteks kui raha on mingil põhjusel otsa saanud, siis tuleb endale öelda, et olen loodussäästlik.
Asi, mida sina ei osta, jätab kujuteldava looduskahju konto tühjaks. Jah, keegi teine selle tõenäoliselt ostab ja looduskahju toimub ka. Idee on selles, et üksikutest mitte-ostjatest saab kokku enamus.
Kuna ilma riiete ja jalanõudeta on külm ning toiduta kõht tühi, tuleb poodi ühel päeval ikka minna. Poodi minnes tuleb sõbrad, töökaaslased ja meediastaarid maha jätta. Tuleb teha vahet enda soovidel ja vajadustel ning kujuteldavatel vajadustel.
Kui peas vasardav ostuargument algab sõnadega: «Ma olen seda väärt..», « See teeb mind saledaks…», «See teeb mind nooremaks..», siis ei osta te enam toodet, vaid emotsiooni.
Pole olemas kuldreeglit, mida osta ja mida poodi jätta. Emotsioonide ostmine on lihtsustatud viis ennast lõbustada. Sama väärtusega emotsiooni võib saada näiteks raamatust, muusikast, filmist või sõbraga kohtumisest.
Emotsioonide müümine on peen kunst ja veel peenem kunst on seda läbi näha. Laskumata turundusstrateegiate detailidesse, on üks oluline põhimõte - loodusele on parem, kuid tarbida vähem.
Ma sorteerin prügi. Selle kohta polegi midagi kirjutada, nii lihtsalt on.
* tegemist on pseudonüümiga. Loo autor on toimetusele teada.