Daniel Goleman toob oma raamatus «Sotsiaalne Intelligentsus» mitmeid näiteid, kinnitades, et positiivsuse kultiveerimine töötajates on parim viis tööstressi vähendamiseks, kirjutab Kathleen Kanervikko Motivaatoris.
Järgnev katse näitabki, kui oluline on tegelikult positiivne emotsioon. Katses paluti juhil anda oma töötajatele kahel korral tagasisidet. Kõigepealt andis juht edasi negatiivse tagasiside, tehes seda rõõmsal ja sõbralikul häälel. Töötajad tundsid, et olenemata halvast tagasisidest, olid emotsioonid siiski head ja positiivsed. Teises katses rääkis juht oma töötajatele aga häid uudiseid, kasutades pigem kurjemat hääletooni. Taaskord olenemata uudise sisust, tundsid töötajad end koosolekult väljudes pigem negatiivselt meelestatuna. Katse võeti kokku väitega, et juhi emotsionaalne toon (ka hääletoon) on töötajate jaoks palju olulisem, kui reaalne tagasiside sisu.
Mida selle positiivse tooniga siis aga peale hakata? Kuna kriitika ja halva tagasiside väljendamine on teatud situatsioonides vältimatu, siis selleks, et negatiivne emotsioon kaua ei kestaks, tuleks töötajates võimalikult tihti ka positiivset emotsiooni kultiveerida. Mida juht selleks siis enda poolt teha saaks?
«Psühhosomaatilise Arstiteaduse» ajakirja veebruari väljaandes räägitakse uurimustööst, mille tulemused näitavad töötajate tunnustamise mõju stressiga võitlemisel. Tuleb nimelt välja, et positiivsed ja toetavad kommentaarid oma juhi ja meeskonnaliikmete poolt, on suurimad kasutegurid töörõõmu ja rahulolu loomisel. Lisaks näitab uurimustöö, et teiste tunnustamine on palju viljakandvam kui ise tunnustatud saamine. Nimelt kutsub teiste toetamine esile bioloogilisi muudatusi ajus, mis vähendavad otseselt negatiivsete emotsioonide ja stressi teket. Juhina on seega vajalik ka oma töötajad üksteist tunnustama ja toetama saada – selle ilmselgem viis on muidugi ise eeskuju näidata.