Aktiivne kuulamine on abistav seetõttu, et probleemi küüsis olija tunneb, et teda mõistetakse, mitte ei püüta muuta ega tema muret vähendada ja et usutakse tema võimesse ise lahendusi leida.
Eelkooliealine laps (nuttes): «Ma tahan seda suurt karu, osta mulle see suur karu!»
Ema: «Sulle meeldib see karu nii väga.»
Laps: «Jaa, ma tahan seda endale!»
Ema: «Sa tahaksid, et see oleks sul kodus.»
Laps: «Ma tahan teda kaissu võtta!»
Ema: «Sulle meeldiks koos selle karumõmmiga magama jääda.»
Ema: «Ma saan aru, et sa seda mõmmikut tahaksid. Kuid mäletad, enne pooditulemist me leppisime kokku, et täna ostame ainult söögikraami.»
Ema: «Ma näen, et sa oled kurb selle karu pärast, aga sul on ka meie jutt meeles. Mis sina arvad, mis me nüüd võiks teha?»
Laps: «Ma teen mõmmile pai.»
Ema: «Sa silitad mõmmit, ütled talle head aega ja siis saame edasi minna.»
Laps: «Jah, ja siis lähme kohukesi ostma.»
Ema: «Jah, kohukesi ja piima ja saia ka.»
Aktiivne kuulamine (AK) aitab jõuda esialgselt esitletud probleemi juurest tegeliku probleemini.
Laps: «Ma vihkan Gretet!»
AK vastus: «Sulle ei meeldi Grete kohe üldse.»
Laps: «Jah, ta saab nii palju tähelepanu.»
AK vastus: «Ah soo, sulle tundub, et sina ei ole nii tähtis.»
Laps: «No jaa, tal on nii palju sõpru.»
AK vastus: «Sulle meeldiks, kui ka sinul oleks rohkem sõpru.»
Laps: «Jah, ma tahaksin osata paremini sõpru leida.»