Hispaania filmiloojal Pedro Almodóvaril on uskumatu võime asetada oma komöödiate või draamade kangelased kõige ebausutavamatesse olukordadesse, kus nood siis käituvad vastupidiselt igasugusele tervele mõistusele. Kõigest hoolimata on üldiselt tulemuseks lugu, mis läheb hinge, sest kogu see eelnev melodramaatiline uperpallitamine aitab filmi lõppakordiks välja sõeluda mingi väga olulise ja elulise tarkuse. Erandiks pole ka tema viimane mängufilm «Julieta».
Tellijale
Ikka need hispaania naised
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Julieta on keskealine naine, kes hakkab kohe-kohe koos kallimaga Portugali kolima. Raamatud on juba pakitud ja käsil viimased ettevalmistused, kui Julieta kohtab kogemata tänaval oma täiskasvanud tütre Antía lapsepõlvesõbrannat. Nende vestlus annab vaatajale teada, et Julieta pole Antíat ammu näinud. Vähe sellest, Julieta keeldub nüüd Portugali kolimast, lootes, et ehk tuleb tütar sünnilinna tagasi. Naine sulgub korterisse, et panna kirja oma lugu, jutustus sündmustest, mis viisid Julieta sellesse punkti, kuhu ta filmi alguseks jõudnud oli.