XI Tallinna Disainiöö Festivali rõivadisaini etendusel «DOM – DISAIN ON MOES» astusid oma loominguga publiku ette kolm disainerit: Woolish, AMANJEDA ja Ivo Nikkolo, kes on käekirjalt küllaltki erinevad, kuid kes jagavad ühiseid vaateid.
Vaata pilte: rõivadisaini etendus DOM – Disain On Moes
Sai täiesti selgeks, et klassikaline ja ajatu ei tähenda igavat ja inetut. Vastupidi – klassikaline toode uues kuues ja ägedate detailidega on see, mis töötab iga kell. Samuti võivad viisakad rõivaesemed igapäevaselt kantavad olla, nii ülikonnad kui kleidid, jäädes mugavateks ja lihtsasti kombineeritavateks, kirjutab osta.ee moeblogi.
Esimesena üles astunud Woolish üllatas kergelt humoorikate lavakaunistustega, mis kohati küll juhtisid tähelepanu lihtsatelt ja tagasihoidlikelt rõivastelt eemale, kuid samas tegid show meeldejäävaks. Woolishi kudumite näol on tegemist praktiliste ja igapäevaste toodetega, mis omakorda näitab, et kvaliteetne ja ajatu rõivas ei pea olema alati ülikond või mantel. Ka kudum, mis on valmistatud kvaliteetsest villast, mille lõigete ja mustritega on veidi mängitud, võib kesta mitmeid aastaid.
Woolish’i brändi üks eestvedajatest Anna Siimu kommenteeris, et väga uhke tunne on olla kõrvuti Amanjeda ja Ivo Nikkologa, kes on juba aastaid tegutsenud tuntud ja väärikad tegijad.
Anna Siimu räägib: «Meil on hea meel, et ka meid võetakse tõsiselt. Kuna senine moeshow kogemus puudub, siis tundsime ka veidi kartust või teadmatust, kas ja kuidas moeshow välja tuleb. Õnneks kulges kõik sujuvalt ja jäime lõpptulemusega väga rahule. Suured tänud moeetenduse ettevalmistuse osas stilist Kristi Ojasaarele ja DOM ürituse korraldajatele.»
Kuna Woolish näitas laval ainult meestemoodi, siis uurisime, et ega Woolish ainult meesterõivapõhiseks ei jää?
Anna: «Kindlasti ei jää Woolish ainult meesterõivapõhiseks. Tahame hoida mahtudelt võrdselt nii naiste, meeste kui kodusisustuse kollektsioone. Kuna kevadel tuli meil välja naistekollektsioon, siis keskendusime sügisel rohkem meestele. Tänapäeva mehed on riietumisel üha julgemad ja trenditeadlikumad. Woolish püüab trendidega kaasas käia, kuid samas on meie jaoks olulised märksõnad funktsionaalsus, kvaliteet ja naturaalsus. Prioriteediks: mugavus ja praktilisus. Woolishit saab kanda olenemata aastaajast, situatsioonist või tähtpäevast – olgu siis jaanipäev, aastavahetus, töökohtumine või metsas puude raiumine.»
Katrin Kuldma loodud bränd AMANJEDA on suurepärane näide tippkvaliteedist ning sellest, kuidas on võimalik toota rõivaid, mis kestavad. AMANJEDA tooted on kõik «made to measure» ehk kui klient on leidnud endale näidiskollektsioonist miskit meelepärast, valmistatakse see talle täpselt tema mõõtude järgi. Kuid enam ei valmistata lõikeid käsitsi, mis oleks tohutult aeganõudev, vaid arvutis, ning see on üks aspekt, mis teeb sellise tootmise võimalikuks. Rõivad on valmistatud väga kvaliteetsetest materjalidest ning tootmine leiab aset Eestis ja Itaalias. On loomulik, et rõivaste hind tänu sellisele hoolele ja armastusele tõuseb tunduvalt, kuid kui toode saavutab selle läbi täiesti teise väärtuse ja on kantav mitmeid aastaid, siis miks mitte.
Kvaliteet ja klassika on sellised mõisted, mis tunduvad kirjeldavat veidi vanema inimese maailmavaadet. Tegelikkuses ei sea need mitte mingisuguseid vanusepiiranguid. Ivo Nikkolo mesilastest inspireeritud kollektsioon on sellest suurepärane näide. Laval võis näha küll klassikaliseid tooteid nagu triiksärgid, mustad viigipüksid, villamantlid, kuid nendest õhkus modernsust ja värskust. Ivo Nikkolo disainerid on iga toote disainimisel tähelepanu pööranud sellele, et toode oleks veidi eriline mängides lõigete või detailidega. Lõpptulemuseks on stiilipuhas kollektsioon, kus kõik tooted sobivad omavahel kokku ja täiustavad teineteist. Lisaks tuleb Ivo Nikkolo show‘le anda kiitust vägeva stilistika koha pealt.