Samas alati foor täielikku turvalisust ei anna. Nii teadsid lapsevanemad tuua näiteks kohti, kus lapsel on fooris küll lubav roheline tuli, aga sõiduõigus on ka parempööret tegeval autol. Sõiduk peab mõistagi siis teed andma sebrat ületavatele inimestele, kuid palju sõltub ka juhi tähelepanelikkusest ja liikluskäitumisest üldisemalt.
Selleks, et oleks võimalik valida alati lapse jaoks turvalisem teekond, tuleb varuda aega ja tulla kodust pigem natuke varem välja. Hommikul, kui kõik ruttavad tööle-kooli-lasteaeda, on liikluski tihedam ning igal juhul on siis turvalisem kasutada fooriga varustatud ülekäiguradasid.
Õpi tee koos lapsega selgeks
Ohtlikemate kohtadena tõid lapsevanemad välja kohati ka kõnniteede puudumist. Näiteks Nõmmel kooli, kodu ja huvikeskuse vahet käies tuleb lastel ette teelõike, kus sõidutee kõrval puudub nende jaoks turvaline jalakäijale mõeldud rada.
Selleks, et laps end kooliteel siiski turvaliselt tunneks ja vanem tema pärast muretsema ei peaks, tasub igapäevased teekonnad mõned korrad üheskoos läbi käia ning leida nii sobivaim ja ühtlasi turvalisim teekond. Samuti tasub silm peal hoida jooksvatel liikluskorralduse muudatustel, et kooliteed ette võttes ei tabaks mõni ebamugav üllatus ja laps teaks ajutist teed.
«Ohud» ehk tähelepanutõmbajad kooliteel
Peale liikluse võib tähelepanu kooliteel tõmmata aga muugi, näiteks teele jääv mänguplats või mõni kiosk. Ühisjoonistusel osalenud lapsed siiski burgeriputkat meelitavaks ja seega ohuks ei pidanud, kuid ka neis reeglites tasub lapsega kokku leppida. Paljuski paneb selle paika omavahel kokkulepitud taskuraha suurus, ent vähemalt sama tähtis on reeglid üheskoos läbi arutada.