Viis nippi, kuidas mäletada unenägusid

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media / Scanpix

Unenäod on pirtsakad, vahepeal sa mäletad neid ja teine kord sa nii väga soovid, et sa mäletaksid oma unenägu, aga ei meenu mitte midagi. 

Inimesed on otsinud sajandeid nippe, kuidas mäletada oma unenägusid. Kirgas unenägu ehk teadvusel uni on unenägu, mille nägija on teadlik sellest, et ta näeb und. Kahjuks ei ole kõik inimesed selles osas võrdsed, mõned mäletavad oma unenägusid paremini kui teised. See on seotud aju verevarustusega ja inimestel, kes mäletavad oma unenägusid paremini, on see osa magamise ajal aktiivsem, vahendab Bustle. Kui sul on raskusi oma unenägude meenutamisega, siis on mõned tehnikad, mille abil on võimalik neid paremini mäletada.

1. Pea päevikut.

Ükskõik, kas sa mäletada neid või mitte, siis teadlased on tõestanud, et kõik näevad unenägusid. Tavaliselt on nii, et kohe pärast seda, kui sa voodist püsti tõused on need kahjuks ununenud. Mõned inimesed hoiavad voodi kõrval päevikut ja pastakat, et saaks vahetult pärast silmade avamist kohe unenäo üles kirjutada, sest mida rohkem aega edasi läheb seda vähem sa nähtut mäletad.

2. Räägi oma unenäost kellelegi.

See toimib samamoodi nagu päeviku pidamine. Proovi oma unenäost kohe pärast üles ärkamist kellelegi rääkida.

3. Jää samasse asendisse.

Kui sa tahad oma unenägu mäletada, siis ära muuda pärast ärkamist asendit. Palju lihtsam on midagi meenutada, kui sa oled samas asendis, kui sa seda kogesid. Samasse asendisse jäämine ei garanteeri, et sa oma unenägu kindlasti mäletad, aga see võib sind aidata.

4. Kirgas unenägu

Teadlased ütlevad, et piisavalt proovides saavad mõned inimesed oma unenägusid kontrollida või vähemalt olla teadlikud sellest, mida nad näevad, seda nimetatakse kirkaks unenäoks. Põhimõtteliselt pead sa olema teadlik sellest, et sa näed und ja suudad seda vajadusel muuta või kontrollida.

5. Lükka oma äratuskella edasi

Teadlased on leidnud seose kirgaste unenägude ja äratuskella edasilükkamise vahel. Nimelt peaks äratuskella edasi lükkamine ja lühikese une tegemine aitama unenägusid mäletada ning isegi neid kontrollida. See ei ole muidugi parim viis, kuidas ennast hästi välja puhata, aga see on üks võimalustest.  

Tagasi üles