Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Üheksa soovitust, kuidas internetis müümisel edukas olla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Raig
Copy
Artikli foto
Foto: osta.ee

Suvi ei ole küll sugugi läbi, kuid seoses kiiresti läheneva sügisega saabub varsti ka aeg kooliminekuks. Sellega seoses tõuseb igal aastal päevakorda ka kooliks vajalike asjade hankimine. Üks nipp lisaraha teenida on kasutud asjad müüki panna. Nõu annab osta.ee.

Lastel on ikka kombeks suvega suuremaks kasvada, rääkimata sellest, et igaks õppeaastaks on tarvis erinevaid õpikuid, käsitöötarbeid, spordijalanõusid ja mida kõike veel. Kusjuures eelmisel aastal kantud-kasutatud asjad on veel täitsa korralikud, aga kuna õppeaasta on uus, siis neid lihtsalt enam tarvis ei lähe. Siit väike vihje – kui laps on kooliks sobivatest riietest välja kasvanud või on kodu täis eelmise aasta õpikuid, siis keegi teine vajab neid kindlasti!

Muidugi kehtib sama loogika ka kõikvõimaliku muu kraami kohta, mis kodus ruumi võtab, aga kasutust ei leia ning äraviskamiseks liiga korralik on. No kellelegi ei ole ju tarvis kaht vahvliküpsetajat või kolm numbrit suureks jäänud seelikut. Või muruniidukit, kui tegelikult sai hoov juba kaks aastat tagasi üleni kividega kaetud.

Üheks võimaluseks on need esemed oma sõpradele-tuttavatele ära anda või taaskasutuskeskusesse viia. Kui aga asju tasuta ära anda ei soovi, saab need ka internetis maha müüa.

Anname omalt poolt mõned soovitused edukaks müügiks.

1. Kasuta korrektset pealkirja. Pealkirjas soovitame kasutada võimalikult lihtsat ja korrektset keelt ning müüdava esemega seotud sünonüüme. Näiteks müües koolikotti piisab pealkirjast «Roosa ergonoomiline koolikott, ranits, seljakott». Sageli tehakse pealkirjas viga, kasutades subjektiivseid omadussõnu, mida Osta.ee keskkonnas väga vähe otsitakse ning seega vähendatakse potentsiaalse ostja leidmist – näiteks «Väga armas, nunnu kooliplikale sobiv kotikene, roosade litritega». Kindlasti tasub pealkirjas kasutada brändi nimetust.

2. Tee korralikud pildid. Tänapäeval ei ole selleks tarvis profikaamerat – suur osa telefone teeb mõistliku kvaliteediga pilte. Võimalusel vali taustaks neutraalne pind, näiteks ühtlane valge sein. Kui sobivat seina ei ole, siis ole loominguline – kui remondist on alles tapeedirull, saab näiteks selle teist poolt edukalt taustana kasutada. Tõsta teised asjad pildi tegemise ajaks eest ära, et oleks üheselt arusaadav, mis ese müügis on. Tee pilt mitme nurga alt ning kui tegemist on kasutatud asjaga, siis pildista kindlasti üles ka  vead ning kasutamisest tekkinud jäljed.

3. Kirjelduses too detailselt välja kõik, mis potentsiaalsele ostjale huvi pakkuda võib. Sõltuvalt müüdavast esemest näiteks selle täpsed mõõdud, bränd, mudeli nimi, materjal jne. Juhul kui müüdav ese on kuskilt katki, kulunud või määrdunud, siis too ka puudused eraldi välja.

4. Sisesta müük õigesse kategooriasse. Kui keegi soovib osta jalgratast, siis tõenäoliselt otsibki ta seda «Jalgrattad» kategooria alt, mitte näiteks kategooria «Koolikaubad» alt (kuigi täitsa võimalik, et sina sõitsidki jalgrattaga kooli :)). On asju, mis sobivad mitmesse kategooriasse. Näiteks 34 suuruses jakk võib sobida nii väiksemat kasvu daamile kui ka üheksanda klassi tüdrukule. Sellisel juhul on mõistlik kasutada lisakategooriat, et müüdav kaup võimalikult paljude huvilisteni jõuaks.

5. Tee kauba kättesaamine lihtsaks. Lisa kauba juurde kõik transpordiviisid, mida pakkuda saad. Siis ei jää ost selle taha, et kauba kättesaamine keeruline tundub. Osta.ee-sse on integreeritud Eesti suurimad transpordipakkujad ning nende kasutamine on lihtne ja mugav. Oluline on ka tarneaeg. Ostjad soovivad kauba võimalikult kiiresti kätte saada, seega tasub ka tarneaeg võimalikult lühikesena hoida.

Kallimate esemete puhul tasub pakkuda ostjale tasuta transporti ehk transpordikulu tasub müüja. Suve alguses viisime läbi küsitluse, mille kohaselt eelistavad 80 protsenti Osta.ee kasutajatest tasuta transporti ning olid seejuures nõus eseme eest rohkem maksma. Psühholoogiliselt tundub 10 eurot eseme eest ning 3 eurot transpordi eest lisaks kallim, kui 13 eurot kauba eest ning tasuta transport. SmartPOSTi puhul on Osta.ee süsteemis võimalik oma müügile transpordiviise lisades teha linnuke lahtrisse nii, et transpordikulud katab müüja ning ostjatele kuvatakse seda müüki kui tasuta transpordiga eset.

6. Kasuta õiget hinda. Oksjoni puhul kehtib loogika – mida soodsam alghind, seda rohkem tähelepanu see saab. Soovitame alghinnana kasutada madalaimat summat, mille eest ollakse nõus asjast loobuma. Kui müüdava eseme tegelik väärtus teada on, siis tasub alati lisada ka OstaKohe hind, sest kõik ei soovi oodata oksjoni lõpuni vaid OstaKohe hinna sobivusel saavad eseme kohe kallima hinnaga ära osta. Kindlasti peab aga arvestama, et müüjal on kohustus müüa oksjonil olev ese kujunenud hinnaga kõrgeimale pakkujale.

7. Tee oma müügid nähtavaks. Osta.ee-sse lisatakse iga päev keskmiselt 37 000 uut pakkumist. Et just Sinu müügid kõige paremini ostuhuvilisteni jõuaks, tasub kõigepealt järgida eelpool toodud punkte, kuid lisaks on võimalik neile ka eraldi tähelepanu tõmmata. Osta.ee-s on võimalik oma müük esile tõsta kasutades esilehe eripakkumist ning kategooriapuu tasemeteenust. Viimase aasta statistika järgi lisab iga päev esilehel umbes 3,5 pakkujat ning kategooriateenus 1,6 pakkujat. Mida rohkem pakkujaid, seda kõrgemaks kerkib ka hind. Lisaks ostetavatele lisateenustele tasub kindlasti kasutada ka sotsiaalmeedia võimalusi ning oma müüke ka ise jagada. 

Keda on õnnistatud hea huumorimeele ning kirjutamise oskusega, siis humoorikad tekstid võivad müügile hoogu juurde anda, sest naljakaid asju jagatakse hea meelega sotsiaalmeedias ning vahel jõuavad need isegi uudisteportaalidesse. Seega nalja tasub teha kindlasti, küll aga peavad müügiedu tagamiseks ka teised punktid täidetud olema.

8. Müü korralikku kaupa. Õiglase hinnaga hea kaup leiab peaaegu alati ostja. See ei tähenda aga sugugi, et iga kaup ostja leiaks. Enne kui asja üles pildistamise, tootekirjelduse tegemise ja muu toredaga tegelema hakkad, mõtle – kas sellele asjale võib ostja leiduda? Näiteks üksik natuke kulunud sokk või peaaegu lõpuni kasutatud kreemipurk endale üsna suure tõenäosusega ostjat ei leia, isegi kui nende alghinnad väga-väga madalad on. Kindlasti on ka siin erandeid – näiteks juhul kui see sokk kuulus mõnele superstaarile ning on autogrammiga, või on kreemipurk alles eile avatud ning tootekirjelduses on kenasti välja toodud, et see kahjuks ei sobi praeguse omaniku nahatüübiga. Kui aga sokk on täitsa tavaline ja kreem ikkagi peaaegu otsas, siis tasub mõelda, kas müügi ülespanemine end ära tasub. Kui ise kindel ei ole, kas ese kellelegi huvi võiks pakkuda, siis heaks soovituseks on enne oksjoni lisamist internetist otsida, kas ja millise hinnaga seda müüakse ning seejärel otsustada, kas huvilisi võiks leiduda.

9. Sulle kasutu võib teisele väga vajalik olla. Eelmisele punktile vastukaaluks – tihtipeale ei osata aimatagi, kui väärtuslik mõni asi on. Nõukogudeaegsetele vahvlimasinatele tekib Osta.ee-s alati tihe rebimine, kodunurgas üksikult seisev tool, mis vanaemalt päranduseks saadi ja natuke kulunud on, võib vabalt kellegi söögilaua tagant puudu olla ning parfüüm, mille kingiks said ja mille lõhn sulle kahjuks üldse ei sobi, võib kellegi teise lemmik olla.

Kokkuvõtteks – asi, mis ühes kodus enam kasutust ei leia, on mõnes teises kodus just samal hetkel puudu. Selle asemel, et pidevalt asju juurde toota võiksime neile võimalusel hoopis uue elu anda. Rõõmu on sellest nii ostjal, müüjal kui ka meie koduplaneedil!

Tagasi üles