Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Teadlased: kuulsused reklaamivad ebatervislikke toidukaupu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: SCANPIX

Loodetavasti ei tule see kellelegi suure üllatusena, aga asjaolu, et mõne toidukauba nime taga või reklaamides lööb kaasa mõni tuntud inimene, ei tähenda veel seda, et sa peaksid seda kaupa ostma või tarbima.

See, kui kuulsused erinevaid tooteid reklaamivad, ei tähenda isegi seda, et nad ise neid tarbiksid. Ja värske uuring näitas, et kindlapeale ei tähenda see seda, et tegemist oleks tervislike toodetega, kirjutab Glamour.

Teadlased analüüsisid toitude ja jookide reklaame, milles on kaasa löönud tuntud lauljad (will.i.am, Justin Timberlake, Maroon 5, Britney Spears jne). Analüüsitud reklaame oli YouTube’i vahendusel kokku vaadatud üle 313 miljoni korra.

Aga see, kui reklaam või toode on populaarne, ei tähenda kindlasti seda, et see mõjuks sulle hästi. Veelgi enam, ükski analüüsitud toodetest ei sisaldanud puu-, juur- ega teravilju. Nende toodete hulka kuuluvad näiteks maiustused, kiirtoit, limonaad, dieetlimonaad. 81 protsenti analüüsitud toodetest olid väga kesise toitaine sisaldusega. 

Tagasi üles