Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Lugeja Stockholmi sadama õudusfilmi kohta: Tallink, kas sul häbi ei ole? (17)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Lugeja kiri
Copy
Tallinki aktsia reedel täna 4,4 protsenti.
Tallinki aktsia reedel täna 4,4 protsenti. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Täna Stockholmist väljuva Tallinna reisilaeva viiv sadamakoridor oli ebainimlikult palav ja pikk. Inimesed otsisid vähestest akendest õhku nagu õudusfilmis. Vanurid ja lapsed tuikusid minestuse äärel. Möödunud aastal poolesaja miljoni jagu kasumit teeninud laevafirmal polnud aga vähimatki huvi piinlevate klientide vastu, kirjutab meile šokeeritud lugeja.

Täna oli Stockholmis mõnusalt suvine ilm. Kena päev muutus aga tõeliseks põrguks, kui remondis oleva Tallinki laevafirma sadamas Värtahamnenis check-in'i tegin, et õhtuse laevaga Tallinnasse sõita. Ma olen olnud Tallinki püsiklient kümme aastat ja selle ajaga igasuguseid ebameeldivusi üle elanud, aga kõigel on piir! Võtan seda isikliku solvanguna, kui firma, mille piletite eest hingehinda maksan, minust ega teistest reisijatest absoluutselt ei hooli!

Kuna sadamaplatsile ehitatakse uut terminali, olid Tallinnasse sõitev Viktoria I ja Helsingisse suunduv Silja Line'i laev viidud kaugemasse basseini. Sinna viis poolenisti juba uus, osaliselt ajutine ja mõnes kohas veel vana koridor, mis muutus kõrvetava päikese käes tõeliseks kasvuhooneks.

Vaatepilt oli kohutav! Kruiisima tulnud pensionärid tuikusid väikeste avatud akende ees, mida oli peaaegu kilomeetrise koridori jaoks vaid umbes kümmekond. Beebidega emad kiirendasid sammu, sest lapsed olid ülekuumenenud. Isegi terved noored inimesed jõudsid lõpuks pardale näost tulipunastena, riided higist läbimärjad. Teekond oli tõesti jube, ma julgen pakkuda koridori temperatuuriks vähemalt nelikümmend kraadi. 

Ja oli see alles pikk minek! Peale umbes viite minutit kõmpimist jõudsin sildini, mis lubas, et Viktoria I-ni on veel üle viiesaja meetri. Ma saan aru, Tallink, et te ehitate, aga see asi on teil ikka väga halvasti korraldatud.

Niisuguste ebameeldivuste eest oleks normaalsele firmale kuuluva laeva uksel vastas terve armee vabandavaid ülemusi, kes kasvõi oma kätega nõrkevad kliendid pardale kannaks, õuduste eest vabandaksid ning kompensatsioone pakuksid. Jah, ma saan aru, et teie ärimudel ei käi klientide mugavuse ümber, sest teie käes on Eesti-Rootsi suuna monopol ja me, vaesekesed, sõidame nagunii. Aga lastele oleks võinud kommigi pakkuda, rääkimata veepudelitest, mida mina igatsesin juba poole koridori peal.

Loomulikult polnud Viktori I peal aga kellegi asi, et inimeste päev ära rikuti. Igavlevad stjuuardessid ja turvamehed isegi ei märganud surmakoridorist välja jõudvate inimeste vaevatud nägusid. Laeva siseraadiost reklaamiti õhtusi meelelahutusi, aga ühtegi vabandust mina ei kuulnud.

Eelmisel aastal kogunes Tallinkil 59,1 miljoni euro jagu kasumit, mis dividendideks jagati. Sellest rahast oleks ju võinud kübekese võtta, et sääraste palavate päevade jaoks nagu täna korralik ventilatsioon tekitada. Ma usun, et omanikud isegi ei märkaks seda väikest väljaminekut, aga lihtsale inimesele oleks ta suur asi.

Autor on toimetusele teada.

Olukorda kommenteerib Tallinki pressiesindaja Luulea Lääne:

«Mõistame ja jagame täielikult reisija pahameelt Stockholmi ehitusjärgus oleva sadama teenuse kvaliteedi osas. Oleme reisijatekoridori olukorra suhtes pöördunud Stockholmi sadama poole, et koheselt astutaks samme selle parandamiseks ning loodame, et sadam, kellelt me antud teenust reisijate maapealseks teenindamiseks sisse ostame, ka ses osas midagi ette võtab.

Antud päeval pöördusime samas küsimuses korduvalt sadama poole, mille tulemusel avati hädaolukordadeks ettenähtud lisasissepääsud, et stimuleerida õhu juurdevoolu. Samas ei ole see piisav ja pidevalt kasutatav lahendus, mistõttu ootame sadamalt täiendavaid samme meie reisijate normaalseks teenindamiseks nende saabumisel kui ka laevale naasmisel hoolimata käimasolevatest ehitustöödest.

Vabandame reisijate ees ning loodame, et Stockholmi sadam võtab antud tagasisidet tõsiselt ning kirjeldatud puudused saavad kiiresti kõrvaldatud.»

Tagasi üles