Ernestine Grant ja Marjorie Walker süüdistavad tuntud ajalehte The New York Times selles, et ajalehe toimetuses diskrimineeritakse neid töötajaid, kes on eakamad, mustanahalised või naissoost.
Kaks naist süüdistavad tuntud ajalehte diskrimineerimises
Reklaamiosakonna töötajad Grant ja Walker andsid sisse hagi, milles nad süüdistavad ajalehe tegevjuhti Mark Thompsonit ja asepresidenti Meredith Levieni selles, et nad on töötajaid diskrimineerinud. Lisaks Grant ja Walkeri endi kogemustele on hagis välja toodud ka paljude teiste töötajate kogemused kahe juhiga, kirjutab BuzzFeed.
Ajalehe esindaja ütles pressiteates, et süüdistustel pole mingit alust. «Me ei nõustu väidetega, et The Times, hr Thompson või pr Levien on alluvaid diskrimineerinud. Süüdistustel pole mingit alust ja me kavatseme kohtus õigluse eest võidelda,» seisab pressiteates.
Grant ja Walker väidavad, et aastate jooksul on The New York Timesi kollektiiv muutunud järjest nooremaks ja üha enam on palgatud juurde heledanahalisi töötajaid, eriti just reklaamiosakonda. Noortele ja heleda nahavärviga töötajatele maksti suuremat palka, neile pakuti paremaid boonuseid ja nad said ligipääsu tähtsamatele klientidele. Granti ja Walkeri sõnade kohaselt maksti madalamat palka eakamatele, mustanahalistele ja naissoost töötajatele, neile ei pakutud ka ametikõrgendust.
Süüdistuses seisab seegi, et Levien on kritiseerinud reklaamiosakonna töötajaid nende vanuse, suhtestaatuse ja muude asjade pärast. Väidetavalt kasutas Levien ühes ettekandes pilte reklaamiosakonna mustanahalistest töötajatest ja ütles, et «meie müügitiim ei peaks selline välja nägema».
Diskrimineerimist olevat esinenud ka toimetuse poolel. Thompson tõusis tegevjuhi kohale 2012. aastal ja firmajuhid olevat ignoreerinud seda, et tal oli olnud probleeme diskrimineerimisega. Hagis seatakse küsimuse alla ka endise peatoimetaja Jill Abramsoni vallandamine ja Thompsoni roll selle juures. Thompson olevat ettevõttes vähendanud mõjuvõimsate naiste rolli, sest tal ei õnnestunud neid kontrollida.
«Ajalehel on kujutlus täiuslikust kliendist (noor, heledanahaline, jõukas), kuid lisaks sellele tahavad nad, et ka töötajad vastaksid teatud standarditele (noor, heledanahaline, ilma perekondlike kohustuteta), et oleks kergem täiuslikku klienti ligi meelitada,» seisab hagis.