Välja ma selle sain, aga parafraseerides Sauna Madist, siis: pidasin end ikka kah suht sitkeks vennaks, aga see kivi avaldas sellist vastupanu, et lausa hale meel tuleb peale. Olin sellest pooletunnisest operatsioonist nii läbi, et lihtsalt istusin pikalt kivi peal ja mõtlesin elu üle järele.
Kas mul ka õigus on, ma ei tea, aga tõde on see, et mina oleks Vargamäel ära koolenud – töö oleks mind ära tapnud!
Oletame, et olen siiski Vargamäel, nii nagu olen: leiba teenin laua taga istudes, mõeldes ja klahve klõbistades, õhtuti käin jooksmas ja see ongi minu elu. Mida ütleks selle peale Andres? Ta ütleks nii: «Litsid mehed need tänapäeva Vargamäe omad.»
Tõsiselt ellu suhtuva eesti mehe Piibel
Hakkasin jälle lugema ühte raamatut, nüüd juba neljandat korda ja sellist komplimenti pole ma enne ühelegi raamatule, ega ka autorile teinud. «Krahv Monte Cristo» ja «Lilled Algernonile» jäävad nüüd pjedestaali alumistele astmetele, kuid esikohal on üks Eesti autori raamat, mis on paljudel inimestel, eriti tõsistel, maad armastavatel ja tööd mittekartvatel meestel riiulis või kapis sama tähtsal kohal kui on tõsiusklikul Piibel. See ongi tõsiselt ellu suhtuva eesti mehe Piibel, see on A. H. Tammsaare «Tõde ja õigus», osa 1.
Olen ikka nuputanud, miks sellest keegi filmi teha ei ole söandanud ja olen ka enda jaoks välja mõelnud: aukartusest materjali ees ja võib-olla ka kartusest mitte vastata inimeste ootustele, sest tegemist on ikkagi väga püha tekstiga paljudele inimestele... Marko Reikop küsis läbi lillede, aga siiski küllaltki otse enam-vähem sellise mõtte: «Kas te ikka endale aru annate, mehed, et kui selle asja tuksi keerate, siis pehmelt öeldes läheb teil asi jamaks?» Jutt käis muidugi tulevase filmi lavastaja Tanel Toomiga ja produtsent Ivo Feldtiga. Mina ja kõik teised selle raamatu kui püha asja austajad ei annaks tõepoolest andeks, kui filmist tehakse mingi käkerdis, näiteks muudetakse Oru Pearu – et ikka Euroopa trendidega kaasas käia – libedikust multikulti pehmoks või hoopis homoks.