Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Ülemaailmne Moerevolutsiooni nädal paneb mõtlema rõiva päritolule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Sel nädalal, 18.-24. aprillil toimub ülemaailmne Moerevolutsiooni nädal. Nädala jooksul kutsutakse tarbijaid rõivabrändidelt küsima riiete päritolu kohta ning avaldama tänu inimestele, kes on meie rõivad valmistanud.

Arengukoostöö Ümarlaua juht Sigrid Solnik: «Suur osa maailma kiirmoekaubast valmib arenguriikides ohtlikes ja ebakindlates tingimustes töötavate, minimaalselt palka saavate ja 80 protsendi ulatuses naissoost õmblejate kätetööna. Kogu tootmisahel ehk puuvilla kasvatamine, kanga kudumine, õmblemine ja riiete pakkimine on paraku sageli tuttav selliste nähtustega nagu lapstööjõud, orjatöö ja meeletu looduse reostamine,» rääkis Solnik.

«Tarbijatena oleme harjunud rõivaid ostma võimalikult odavalt ja sageli, enamjaolt just kiirmoekettidest. Seega lasub ka meil vastutus oma riiete valmistajate kehva olukorra eest. Mul on hea meel, et tarbijate teadlikkus on tõusmas ning osad kiirmoebrändid on skandaalide ja tarbijate surve tulemusena proovinud senist olukorda parandada. Fakt aga on see, et kuni meie tarbijatena ei huvitu ega hooli, ei hakka enamus neist õmblejaist kunagi õiglast palka saama,» lisas Solnik.

Moerevolutsioon sai alguse 2013. aasta 24. aprillil, mil Bangladeshi pealinna lähistel varises kokku Rana Plaza tehasekompleks. Surma sai 1133 inimest ja vigastada veel tuhandeid inimesi. Selle sündmuse valguses sai selgeks, et enamik meist ei tea, kuidas ja kus on meie riided toodetud või kui laastavad võivad olla selle tootmisharu mõjud. Tänavu toimub esimest korda Moerevolutsiooni päeva asemel teemale pühendatud nädal, et pöörata riidetööstuse varjukülgedele veelgi rohkem tähelepanu.

Moerevolutsioonis osalemiseks on mitmeid võimalusi. Pööra oma riided tagurpidi, uuri silte ja küsi sotsiaalmeedia abiga brändidelt nende päritolu kohta või avaldada nii tänu suurtes tehastes sageli ebainimlikes tingimustes töötavatele rõivategijatele. Alusta sel nädalal ostmisharjumuste muutmisega - eelista eetilisemat moodi, second hand poode või näiteks Eesti disaini. Parim, kui jätaksid ostlemata poodides, mis müüvad ebaselge päritoluga riideid.

Külasta Fashion Revolution Estonia Facebooki!

Tagasi üles