Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kuulsa tutvumislehe reklaam ärritab inglasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: SCANPIX

Kuulsa tutvumislehe Match.com inimesed ei julge ilmselt sotsiaalmeediasse vaadatagi pärast seda, kui nende reklaam pandi üles Londoni metroosse. Paljudele see plakat nimelt ei meeldi ja keegi ei kavatse oma suud kinni hoida.

Tutvumisleht kasutas ühe naise fotot, kelle nägu on kaetud tedretähnidega. Tal on kaunid pruunid silmad ja punased juuksed. Tegemist on ilusa pildiga, kuid asja rikub ära reklaamlause, mis on näo all: «Kui sulle sinu ebatäiuslikkus ei meeldi, siis kellelegi teisele meeldib.» 

See lause mõjub paljudele solvavalt, sest viitab justkui sellele, et punaseid juukseid ja tedretähne võib pidada iluvigadeks. Need, kes on reklaami näinud, on sellest kiirelt pilti teinud ja need fotod levivad sotsiaalmeedias lausa kulutulena. 

Blogija Ginger Parrot kirjutas, et temal läks seda plakatit nähes «veri keema» ja ta lisas: «Match.com, aitäh enesekindluse tõstmise eest, aga me ei liitu teiega.» 

Teised kommenteerijad on leidnud, et tegu on väga tundetu reklaamiga, mida on nimetatud «kohutavaks» ja «solvavaks». «Olen uhke oma punaste juuste ja tedretähnide üle ning see reklaam solvab mind,» kirjutas üks tige kommenteerija Twitteris.

Reklaamistandardite amet kinnitas, et nad on saanud selle reklaami kohta nii mõnegi kaebuse. «Me hindama neid kaebusi, et kindlaks teha, kas neil on alust,» ütles ameti esindaja.

Veebilehe Match.com esindaja sõnas, et nende reklaamides on viidatud asjadele, mida britid ise peavad iluvigadeks, nende hulka kuuluvad ka tedretähnid. «Leiame, et tedretähnid on ilusad ja meie plakatid on kujundatud nii, et kõik, kel on tedretähnid, peaksid olema uhked,» sõnas ta. «Meil on kahju, kui meie värskeim reklaam on kedagi solvanud, me ei tahtnud seda teha. Aga meil on hea meel näha, et nii paljud seisavad selle eest, mis muudab neid ainulaadseks.»

Tagasi üles