Iga lapsevanem ja õpetaja võiks mõelda, millist minapildi osa tema jõustab, ja kuidas kaasa aidata positiivse minapildi kujunemisele. On oluline mõista, et positiivse minapildi toetamine hoiab ära riskikäitumise. Pidev kriitika, halvustamine, häbistamine, alandamine jms ei jäta minapildile mõju avaldamata. See on justkui näitlejale rolli andmine, kus näitlejal (lapsel) tulebki rollist lähtuvalt käituda. Kui aga toetada protsessi ja julgustada last edasi pingutama, saab suurema tõenäosusega teda ka lõpptulemuse eest tunnustada.
Vastavalt eripärale vajavad lapsed, kes rohkem, kes vähem abi, et asjad õnnestuksid. Lapsi, kellel on raskusi impulsikontrolliga, saame aidata ka selliselt, et muudame probleemid osaliselt trumpideks. Näiteks võime last, kellel on raske keskenduda, tunnustada selle eest, et ta paneb tähele väliseid impulsse (väljas haukuv koer). Tal võivad olla küll imelikud ideed, aga teda saab kiita rikka ja huvitava fantaasia eest. Ta on küll püsimatu, tüdineb kiiresti, aga alustab innuga.
Sageli kurdetakse, et laps ei võta kiitust vastu ja muutub veelgi tõrjuvamaks, trotslikumaks. Sellest ei tasu järeldada, et seda last ei tasu kiita, pigem just vastupidi. Lapsed vajavad armastust, tähelepanu, hoolivuse väljanäitamist kõige rohkem siis, kui nad käituvad viisil, mil nad seda justkui kõige vähem väärivad.