On tõsi, et meedia mõjutab meid kõiki. Muidugi mõjutab, ka minusuguseid haritud ja selles vallas töötavaid inimesi, kes teavad väga hästi, et meedia ei anna iialgi edasi tõelist pilti. Me näeme fragmente, hoolikalt valitud nurki. Me näeme mingit külge reaalsusest ja enamasti on see täiesti okei. Igapäevaelu me näeme ilma meediatagi enda ümber pidevalt, me ei taha seda veel ajakirjakaanelt vastu vaatamas näha. On selge, et meediapilt ei ole kunagi objektiivne ja aina rohkem tõdetakse, et see mitte ainult ei saa olla objektiivne (sest ei kirjutaja ega lugeja pole iial objektiivsed, vaid tõlgendavad sündmusi läbi oma reaalsuse), see ei tohikski seda olla. Kurb on aga tõsiasi, et lugeja väga sageli ei tea seda. Kui isegi meediategijad ise unustavad vahepeal ära, et me kõik ei saa olla kaunid nagu David Beckham või Sofia Vergara, siis kui kergelt võib see meelest minna inimesel, kes vaid korraks netis uudiseid lugeda kiikab?
Väita, et meedia ei toida naiste (ja meeste) sisemist enesekriitikut, oleks naiivne. Muidugi toidab. Me saame aga kontrollida, kas ja kuidas me meile suunatud sõnumeid läbi mälume, mis õppetunnid kaasa võtame. Selle asemel, et pahandada: «Jälle mingi trenniõpetus, kuidas end kümne päevaga bikiinivormi viia! Jälle see meedia väidab, et mu kehal on midagi viga!», võiks ehk sarnaseid tekste vaadata pilguga: «Ahhaa, ma eile ju just mõtlesin, et tahaks end rohkem liigutada, aga oskustest ja nippidest jääb puudu. See artikkel võiks mulle ehk sobida!» (Ning ei, see artikkel kohe kindlasti ei arva, et su kehal on midagi viga. Artiklid ei saa seda arvata. Artiklitel pole aju ega südant, nagu mu tütar selle peale ütleks.)
Ja mina? Mida mina oma sisemise kriitikuga pihta pean hakkama?
Noh, eile saabusid kataloogist tellitud kaks odavmüügikleiti. Järgmise saate jaoks on ehk parem kleit olemas. Ning tegelikult olen ma ju ikka see, kes ma olen, hoolimata sellest, mis kleit mul seljas on. Kellegi jaoks ilus, kellegi jaoks vähem ilus. Oluline võiks olla see, et ma ise enda jaoks ilus olen. Suva siis, mis kleidis.