Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kuulsa moebrändi reklaam keelati liiga kõhna modelli tõttu ära (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Gucci moe-show.
Gucci moe-show. Foto: TIZIANA FABI/AFP

Moebrändi Gucci reklaam keelati ära, sest reklaamis oli kasutatud «haiglaselt kõhna» modelli. USA reklaamistandardite amet (ASA) sai kaebuse, milles kurdeti, et Gucci reklaamis olevad modellid on liiga kõhnad ja et moebrändi poolt on selline käitumine vastutustundetu.

Reklaam avaldati eelmise aasta detsembris ajalehe The Times veebilehel. ASA leidis, et modelli piht ja käed olid proportsioonist väljas võrreldes tema pea ning alakehaga. Modell oli fotol ka sellises poosis, et tema piht tundus veel erakordselt saledana, kirjutab Huff Post.

Lisaks sellele märkisid ASA eksperdid, et modelli sünge näoilme ja tume meik muutsid ta näo kõhetuks. Gucci esindaja ütles, et reklaamides kasutatud modellid on «saleda kehaehitusega», aga mitte «haiglaselt kõhnad». 

Nii moebränd kui ka The Times selgitasid, et see, kas modellid näevad ebaterved välja või mitte, on üsna subjektiivne. Moebränd kinnitas, et modellid nägid välja igati heas vormis, ent lihtsalt saledad. ASA aga otsustas, et Gucci kevadsuvise kollektsiooni reklaam tuleb ära keelata.

Vaata palju kõmu tekitanud reklaamipilte!

Tagasi üles