Nufnuf on koerasõpradele juba teada-tuntud eestimaine koeratarvete kaubamärk. Siin kohtuvad põhjamaine minimalistlik disain, kvaliteetsed ja vastupidavad materjalid, nutikad lahendused ning detailid.
Nufnuf teeb koerte elu magusaks
Nufnufi asutajad, eestvedajad, loomingulised sädemed on Triinu Reinold ja Aivar Roop. Mõlemad suured koerasõbrad. Triinul on inglise buldog Dexter ja Aivaril vahva taks Pätu… Kes teaks paremini koerte vajadusi ja nende hingeelu kui eluaagsed koeraomanikud ise?
Osta.ee moeblogil õnnestus kohtuda Aivariga, kes avas Nufnufi tagamaid – kuidas Nufnuf kaubamärk sündis, kui raske või kerge on olla Eestis ettevõtja, millised on murekohad ning kui raske on Eestist väljapoole murda? Need on vaid osad küsimused, mis Aivarile sai esitatud. Aivar on Pätu kohtumisele kaasa võtnud, kes esimesest hetkest alates on avatud sõprusele. Hüppeid sooritades üritab ta sülle saada ja selle sõpruse “asja” kinnistada põse limpsimisega. Aivar on rahulik ning tema põhjatutes helesinistes silmades on näha ilmselget uhkust oma vahva neljajalgse sõbra üle.
Aivar, kuidas sündis Nufnuf?
Päriselu vajadustest. Olen 12 aastat linnaoludes koeraomanik olnud ning meeleolu, mida poodides pakutav lemmikute kaup tekitas, polnud see, mida ma otsisin. Võtsin sõna otseses mõttes valge paberilehe ja hakkasin visandama ja seejärel testisin oma mõtet tuttavate peal neid asju reaalselt ka valmistama hakata. Üsna ruttu jäin aga omapead, vaatamata hulgale entusiastlikele õlale patsujatele – ideid on inimestel palju, teostajaid vähe. Veel vähem on neid, kes ka riski julgevad võtta, sest esimesest päevast peale otsustasin teha Nufnufi mitte käsitöö, vaid masstootena, mis tagab, et meie pakutavad hea disainiga tooted on kättesaadavad enamikele koeraomanikele. Eesti disain on väga käsitöö-usku, tiražeerijad on tugevas vähemuses, mis Eesti disaini sõbrale tähendab väga kõrget hinda ning mitte alati kordades paremat kvaliteeti.
Nufnuf on elav tõestus, et ka koertele mõeldud tarbed saavad olla minimalistlikud ja stiilsed. Madratsid, tooli- ja diivanikatted, lamamistekid, pesad on mustrivabad ja lihtsad. Kas kohe alguses oli plaan minimalistlikku joont hoida?
«Less is more» kõlab lihtsalt, aga on jube keeruline teostada. Minimalistliku, kuid kõneka toote saavutab põhjaliku arendustööga, pideva täiustamisega. Nufnufi disainikeele eesmärk pole minimalism, see on tulemus eelnevalt seatud eesmärgile – iga toode peab olema ennekõike mugav kasutada koerale ning tema peremehele. Seejärel tuleb visuaalne esteetika, kus tõepoolest kehtivad mõned hetketrendidele allutatud reeglid, kuid see pole kõige tähtsam. Koera silm, erinevalt inimese omast, eristab selgelt vaid sinist ja kollast, mistõttu toodete värvikirevus jätaks koera nagunii ükskõikseks (täpsemini öeldes kolla-siniseks), nii et visuaalne esteetika on mõeldud 99% koeraomaniku meelte ergutamiseks. Koer loob pildi maailmast palju rohkem oma nina ja kõrvade abil. Kuid tulles tagasi küsimuse juurde – me tõesti kasutame teadlikult monokroomseid maha keeratud toone, mis sobivad enamikesse kaasaegsetesse interjööridesse. Praegu töötame ka uue naturaalse tootesarja kallal, mis lisab veelgi huvitavaid loodusest inspireeritud toone meie värvivalikusse ning huvitavaid uusi materjale. Tuleb ka üks spetsiaalselt Nufnufi jaoks loodud kangamuster.
Tulles tagasi minimalismi juurde – mida see Nufnufi jaoks tähendab?
Minimalism, millesse meie usume, on minimaalne prahi hulk, mis meie toodete tootmisest järele jääb. Meie toodete lõiked on juba nii lihtsad, et neist jääb loomulikult vähe prahti alles. Aga need kanga ja täitematerjalide jupid, mis muidu läheks prügimäele, neist toodetakse omakorda nn up-cycled mänguasju, mis on saanud paljude lemmikuks tänu suurepärasele koostööle nukumeister Ene Kiviga. Peatselt saab osta ka pesasid, mille sisepõhja detailid on valmistatud up-cycled põhimõttel. Minimalism on meeleolu, mitte statement. Ma usun, et me ise Nufnufi tegijatena elame minimalistlikult – nii palju kui linnastunud keskkonnas seda teha saab.
Kes Nufnufi tooteid disainib?
Juba teist hooaega on meiega andekas ja auhinnatud tootedisainer Aap Piho, kelle roll on meie ideed n-ö tootestada ehk brändida. Sellest hooajast liitus meiega Tartu Kõrgemas Kunstikoolis tekstiilierialal oma lõputööd tegev Liis Talvis. Algimpulss tuleb aga meilt kahelt , kes me Nufnufi taga oleme – minult ja Triinu Reinoldilt. Ning muidugi meie enda koerad – inglise buldog ja taks ning veel palju modell- ning testija koeri. Me korjame üles ideid ning proovime need sõnastada – professionaalsed disainerid vormivad neist tooted. Ma naudin tootearendusprotsessi selles töös kõige rohkem, eriti seda osa, kui annad esimese tootenäidise koerale kasutada ning jälgid, mida ta sellega teeb või kuidas ta toote omaks võtab või hoopis selles kahtleb. See on lõputu avastamise ja leidmise protsess. Ja koerad ei valeta. Neile kas meeldib või ei meeldi.
Nufnuf toodete materjalid on kvaliteetsed ja vastupidavad, aga kui kerge on neid puhastada ja hooldada?
Tõepoolest, võime kindlalt öelda, et Nufnufi kasutatavad materjalid on ühed parimad Eestis saadaolevaist koeratarvete pakkujaist. Mujal maailmas on meil loomulikult rida konkurente. Pealiskangana kasutame ainult bondinguga ehk kanga vasakule poole kinnitatud tugevduskihiga kangast, mis tagab, et toode ei puruneks meie karvaste sõprade raskuse all. Kangad on reeglina spetsiaalse pinnatöötlusega, mis hoiab ära mustuse ja niiskuse imendumise kanga kiudude vahele. Kõiki katteid saab masinas 30-kraadise veega pesta. Sisupatjade täitena ei kasuta me odavat porolooni, vaid pallkiudu, mis tagab toote õhulisuse ja pehmuse ning pika kasutusaja. Nahktooted on eranditult täisnahast ja kasutame peamiselt kvaliteetset lehmanahka – nii kroom- kui taimpargituna, kuid peatselt ka lambanahka. Loodame, et jõuame lähiajal 100 protsenti taimpargitud naha kasutamiseni, mida takistab täna veel ikka üks asi – toote lõpphind. Rihmade metallosad on samuti 90 protsenti ehtsast messingust või niklivabast metallisulamist. Tulemas on põnevad uued alumiiniumist rihmapandlad ja detailid, mis on allergiavabad ja kerged.
Milline on olnud senine tagasiside koeraomanikelt?
Tagasiside on olnud meile endalegi üllatavalt väga positiivne ning see on parim tunnustus meie tööle. Tagasiside peamistelt klientidelt, koertelt, väljendub läbi nende suhtumise pesasse, rihma või mänguasja meie kollektsioonist. Üks läbiv asi tagasisides koeraomanikelt, lisaks sellele, et neile meeldivad meie toodete värvid ja disain on see, et näiteks pesasid ja mänguasju näppavad endale ka kassid ja lapsed. Neid pilte saame tihti, kus laps on koera uues pesas ja koer istub pesa kõrval.
Milline toode on kõige populaarsem, mida olete kõige rohkem müünud?
Tegime just viimase poole aasta müügikokkuvõtteid ja konkurentsitult on populaarseim mudel helehall pesa Bobbie. See on mudel, mille puhul oleme saavutanud koera jaoks anatoomiliselt sobivad proportsioonid ning piisava pehmuse. See on reeglina toode, mille koerad kergelt omaks võtavad. Tihti juhtub, et lemmikul läheb päevi, enne kui ta uue aseme omaks võtab. Vahel ei võtagi omaks.
Teine populaarne toode on lamamistekk Balto, mis on mõeldud mobiilsetele koertele, et peremees saaks tuttava lõhnaga teki laiali laotada erinevates kohtades, kuhu ta koeraga satub. See toode on eriti populaarne Kesk-Euroopas, kus on palju väikeseid koeri, kes liiguvad palju koos oma peremehega. Ameeriklastele see-eest meeldib funktsionaalne diivani- ja tugitoolikate, sest tundub, et sealsed koerad armastavad diivanil lesida koos oma peremehega.
Nahktoodetest on populaarseim smaragdroheline kaelarihm Toto, mis meeldib ennekõike rafineerituma maitsemeelelega koeraperemeestele – teadupärast on roheline selline värv, mida suudavad välja kanda vähesed.
Nufnufi tootevalik on väga lai. Kuidas sünnivad uued tooted? Kust tulevad ideed?
Ideed tulevad ise iga päev koeraga koos elades. Samuti otse oma klientidega suheldes – seetõttu püüame siinsetel disainilaatadel osaleda, et ennekõike saada otse tagasisidet nii klientidelt, kes tulevad ostma meie tooteid juba mitmendat korda, kui uutelt potentsiaalsetelt klientidelt. Väga hea tagasiside kanal on Osta.ee, kus meie asjad Eesti Disaini alas müügis. Jutt, et eestlane ei anna positiivset tagasisidet, ei pea paika – saame väga palju ka anonüümset positiivset ja vahel ka põhjendatud kriitilist tagasisidet oma klientidelt. Ja loomulikult, suured lemmiklooma messid on tänuväärsed kohad ka ostjatelt heade nõuannete ja tootearendusideede saamiseks. Kuna oleme väikeettevõte, saame klientide ettepanekuid väga ruttu oma tootearenduses teostada.
Seda on küll tore kuulda, et klientide tagasisidet võetakse arvesse. Kust veel ammutate inspiratsiooni?
Igapäevaselt toimub pidev suhtlus meie edasimüüjatega nii Eestis, Euroopas kui USA-s, sest vaatamata globaliseerumise ühtlustavale mõjule, näeme me, kui erinevad on maitseeelistused ainuüksi Euroopa piires – sakslane tahab karget joont, prantslane tutikesi ja kivikesi. Aga ma olen tootearenduse osas väga organiseeritud – kogun nii inspireerivaid füüsilisi kui virtuaalseid kilde kokku ning organiseerin neid regulaarselt. Aastas vähemalt kaks korda toimub meil põhjalik uue kollektsiooni moodboard’ide koostamine ning siis on hea võtta nende ideede seast, mida olen kuude kaupa kogunud. Need on suureks abiks uute tooteprototüüpide valmistamisel.
Peab olema lihtsalt uudishimulik ja tähelepanelik – enamus uusi ideid on unustatud vana, mingis uues funktsioonis, uue viimistluse või tekstuuriga. Fundamentaalselt uusi asju lemmikloomamaailma tuleb peamiselt toitude segmendis ja seoses nutiseadmetega.