Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

TFW peakorraldaja: kui tahate teada, mis Eesti moes tegelikult toimub, siis tulge Tallinn Fashion Weekile!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Dagmar Lamp
Copy
Foto: Tallinn Fashion Week

Selle nädala lõpus, 24.–25. märtsil toimub Kultuurikatla Black Box saalis üks Eesti populaarseim moesündmus Tallinn Fashion Week, mis sel kevadel tähistab oma kümnendat sünnipäeva. «TFW on muutunud moedisainerite soovunelmast tegelikkuseks ja saavutanud end kehtestanud ürituse staatuse,» rõõmustab TFW peakorraldaja Anu Kikas.

«Me erineme nn klassikalisest mudelist, kuid sellel on oma ajaloolised ja meie turu omapärast tingitud põhjused, mida me vägisi pole püüdnud tavamudeliks mugandada,» selgitab Kikas Tallinna moenädala unikaalsust. «Tänaseks on Tom Ford nentinud sama – disaineril on vabadus näidata seda sesooni, mida ta soovib ja mis tema kontseptsiooniga hetkel kõige paremini sobib.»

Kui seni on moenädal toimunud sügiseti, siis esmakordselt saavad disainerid ürituse raames oma kollektsiooni tutvustada ka kevadel. «Kõik moenädalad toimuvad kaks korda aastas, kuid me räägime siin Londonist, Pariisist ja New Yorgist. Meie võimekus üldse mingit moenädalat korraldada tuleneb ainult eestlaste igipõlisest moelembusest ja meid toetavate firmade heatahtlikkusest. Tegelikult peaksime näitama järgmise hooaja mudeleid – varakevadel järgmist sügis-talve ja vastupidi,» paljastab Kikas moeürituse tagamaid. Ta lisab, et Eesti spetsiifika on paraku teine ja seetõttu ei sunnita disainereid konkreetse hooaja raamidesse. Lisaks olevat trend praegu Eestile järele jõudnud ja maad võtab «non-sesoonsus». Näiteks esitleb Iris Janvier hoopis business-kollektsiooni ja Katrin Aasmaa tutvustab kollektsiooni, mis seob ühtseks tervikus Eesti mütoloogia ja tänapäeva.

Ka Eesti tippdisainer ja TFW korraldaja Aldo Järvsoo leiab, et Eesti mood on leidmas oma nišši ning muutub aasta-aastalt üha edukamaks ja kvaliteetsemaks. «Hetkeseis on selline, et noored andekad tegijad lõpetavad järjest välismaiseid moeülikoole ja on saanud tuntuks juba ka välismaal,» kiidab Järvsoo. «Kui kümme aastat tagasi pidi disainereid tikutulega taga otsima ning kaks korda aastas kollektsioone tegevaid moemajasid sai ühe käe sõrmedel üles lugeda, siis praeguseks on neid disainereid, kellel oma kaubamärk või ateljee, juba üle 30! Eesti moedisain on jõudnud kaubanduskeskustesse ja kohaliku tarbija südamesse,» teab Järvsoo.

Anu Kikase sõnul kasvab huvi TFWi ja Eesti disaini vastu pidevalt: «Aitab kurtmisest, et meil siin Eestis on kõik halvasti ja mujal, kas või Lätis, on kõik palju parem ja glamuursem. Kolm viimast moenädalat on kogunud vaatajate arvuks 6000, mis näitab, et eestlaste moehuvi on kasvanud ning TFW on jõudnud tasemele, mille üle võib vaid uhkust tunda! Kui tahate teada, mis Eesti moes tegelikult toimub, siis tulge Tallinn Fashion Weekile!»

TFW-l astuvad üles: Thea Pilvet, Denim Dream, Piret Ilves, Iris Janvier, Liina Stein, Perit Muuga, Raivo Holm, Mammu Couture ja Embassy of Fashion – Ketlin Bachmann, Riina Põldroos, Aldo Järvsoo.

TWF programmiga saad tutvuda siin.

Tagasi üles