Tunned end halvasti? Miks mitte end mõnusa poetripiga lohutada! Aga ettevaatust – hoolimata sellest, mida kinnitavad reklaamid, ei saa asjad tühikuid meie elus alati täita.
Kümme emotsionaalset vajadust, mida ei saa poodlemisega rahuldada
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
The Unbounded Spirit on nimetanud kümme emotsionaalset vajadust, mida materiaalsete asjade abil ei saa me rahuldada.
- Enesekindlus. Mida rohkem on meil asju, seda väärtuslikumad me ise oleme? Ei! Sulle võib ajutiselt näida, et uued asjad tekitavad sinus enesekindlust, kuid kui me seome enesekindluse asjadega, mis on kaduvad, seame me end väga halba positsiooni.
- Turvatunne. Peamine põhjus, miks inimesed poodlevad, on turvatunde puudumine, mida toetab reklaamitööstus. Kui sa ei tunne end ilusana, peaksid sa justkui juurde ostma ilutooteid. Aga materiaalsed asjad on vaid pelgad asendused sellele, mida me tõeliselt vajame, mis tähendab, et lõpuks pettume me neis niikuinii.
- Õnnetunne. Meile võib tunduda, et kõik, mis pakub meile õnne- ja rõõmutunnet, on poelettidel müügis. Nii me šoppame, aga iial ei rahulda seda nälga lõplikult, sest tõeline õnnetunne on peidus elutervetes suhetes, loomingulises töös ja sisemises rahus.
- Rahuldus. Tõelist rahuldustunnet pakub meile eesmärgistatud elu ning me jõuame selleni, kui teeme asju, mis on olulised ja millesse me suhtume kirglikult.
- Olulisus. Paljud kulutavad rohkelt raha kallistele asjadele, et end olulisena tunda. Õige pea jõuavad turule aga uued, veelgi paremad kallid asjad ... ja meile tundub, et meie endi olulisus kahaneb. Alati on inimesi, kel on paremad asjad kui meil.
- Mõjuvõim. Me oleme sotsiaalsed olendid ja meile meeldib teistega suhestuda ja suhelda. Meile on oluline teisi inimesi oma mõtete ja tunnetega mõjutada. Aga selle asemel, et tõeliselt inimesi mõjutada, kipume me tundma, et lihtsam on inimestele korda minna läbi asjade omamise.
- Sidemed. Edule orienteeritud ühiskonnas tunnevad paljud end üksikute ja eemalejäetutena. Meile võib tunduda, et šoppamine on viis leida taas sidemeid ümbritsevaga ning kuigi ongi tõsi, et meie ego suureneb võrdelises seoses asjade hulgaga, mida me omame, ehitab see samas meie ümber kõrgeid müüre, mis muudab meid omakorda veelgi eemalejäetumaks ja ligipääsmatumaks.
- Vabadus. Poodlemine toob vabaduse! See on mingi määrani tõsi, kuna läbi ostlemise saame me endale lubada seda, mis meil oma füüsiliste vajaduste jaoks tarvis on ning samuti pakuvad asjad meile sageli võimalusi järgida oma kirgi. Kui me aga ajame segamini oma tahtmised vajadustega, muutume me emotsionaalseteks orjadeks.
- Rahulolu. Rahulolu iseendaga tähendab tunda end oma nahas, nagu sa oled, täiesti emotsionaalselt rahuldatuna. Nautida praegust hetke, võtta avatud kätega vastu kõik, mida elul pakkuda on. Ometi on paljud meist stressis ja seovad rahulolu asjadega, mida nad tulevikus kunagi ehk soetada saavad.
- Tänulikkus. Kui me otsime uusi asju, mida osta, tunneme me alati, et meie elust on midagi puudu ja me ei suuda seega oma elu piisavalt hinnata. Tänulikkus on seotud arusaamaga, et meil on rohkem, kui me iial vajame ning et eluteekond on imeline, hoolimata kõigist tõusudest ja mõõnadest.