Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Internetist ostetakse parfüüme peamiselt pakendi järgi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Artikli foto
Foto: Vida Press

Lõhna ostmine pelgalt foto põhjal? Jätkuvalt kasvutrendi näitav tarbijate soov parfüüm ilma seda nuusutamata internetipoest tellida pani lõhnatootjad pingutama – lõhnaomaduste kõrval on üha olulisem pakendi välimus ning kasutajakogemuse esiletõstmine.

Endale sobiva parfüümi leidmiseks on traditsiooniliselt olnud kõige parem viis külastada parfümeeriat või ilutoodete kauplust – kuidas muidu on võimalik kindlaks teha, milline lõhn meeldib ja milline mitte? Tarbijate käitumismall peegeldab aga vastupidist. Hiljuti avaldatud L2 uuring näitas, et ülemaailmselt tuntud lõhnabrändid nagu Sephora, Yves Saint Laurent, Dolce and Gabbana, Marc Jacobs ja paljud teised on asunud täitma tühimikku tootepildi ja lõhna vahel, tõstes esile nii iluspetsialistide kui kasutajate arvamust. Kuigi parfümeeria ei kuulu just visuaalsusega löövasse kategooriasse, pingutavad tootjad selle nimel, et nii lõhnapudel kui pakend «jutustaksid» internetipoes lõhna ostjale loo.

Tarbija usaldab soovitusi

Eesti suuremate veebipoodide kodulehtedelt leiab soovitusi, kuidas parfüümi valida. Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi nentis, et selliste rubriikide eesmärk on üheltpoolt tarbijaid harida, näiteks ei olda tihti tuttavad väljenditega eau de parfüüm või eau de toilette, kuid teisalt anda ka ostusoovitusi neile, kes soovivad näiteks värskelõhnalist või puidualatooniga lõhnaõli. «Kindlasti on inimesi, kes käivad enne ilutoodete kaupluses lõhnasid nuusutamas, kuid tellimuse teevad e-poest, kus on reeglina hinnad viiendiku võrra soodsamad. Küll aga leidub ka tellijaid, kes valivad lõhna pakendi järgi.» Näitena toob ta, et tähtpäevade eel on eriti populaarsed lõhnaõlid, millega saab kaasa praktilise tualett-tarvete koti, millele ka brändi logo suurelt peale trükitud. Seega lõhna valimist mõjutavad ka lisatooted.

Eesti tarbijate eelistusi kirjeldades toob Maris Kivi Kaup24 näitel esile, et keskmine tellija ostab lõhnaõli 3-kuulise varuga ning seejärel sooritab kordusostu. Sealjuures märkis ta, et lõhnaõli on jätkuvalt üks populaarsemaid kingitusi – tellija ja paki saaja on tihti erinevad inimesed.

Enim ostetakse Kivi sõnul hinna poolest soodsamaid 75-100 milliliitrise mahuga lõhnaõlisid, mida ta nimetab «kindla peale tehtud ostudeks ehk klientide lemmiklõhnadeks». «Üha rohkem koguvad aga populaarsust ka väiksemad, 30 milliliitrised pudelid, sest neid saab hästi reisile kaasa võtta ning mugavalt nt käekotis kaasas kanda,» sõnas ta ning lisas, et väiksematel pudelitel on klientide jaoks teinegi eelis – soodsama hinna tõttu ostetakse sageli mitu erinevat lõhna korraga, et lemmik läbi katsetuste leida.

Samuti peegelduvad tarbijate eelistustes ajakirjadest ning moeblogidest saadud soovitused. «Sageli piisab sellest, kui mõni suure loetavusega ajakiri avaldab artikli trendikatest suvelõhnadest või tuntud inimene postitab oma sotsiaalmeediakontole foto lemmikparfüümist ning tellimuste arv kasvab,» märkis Kivi ning tõdes, et Baltikumi tarbijate käitumine sarnaneb ülemaailmsele trendile – lõhnaõlide müük kolib aina enam «lõhnavabasse» keskkonda ehk internetti. «Internetipoest tehtud ostud inspireerivad tarbijaid uusi asju proovima ja parfümeeria on kindlasti hea näide sellest,» lisas ta.

Pettust ei tasu karta

Viis aastat tagasi, kui Eesti e-poodides lõhnaõlide müük alles hoogu hakkas koguma, kirjutati ajakirjanduses veebipoodidest, kes müüsid kahtlase päritoluga tooteid, mis maaletoojate poolt ka võltsinguteks tunnistati.

Maris Kivi sõnul seda ohtu vähemasti suuremate e-poodide puhul pole vaja karta – müüdavad lõhnaõlid on originaalid ning aastaid tagasi suurt kõlapinda kogunud tester-pudelite müük on vähemalt talle teadaolevalt Eestis lõppenud. Küll aga soovitab ta tarbijatel kahelda, kui lõhnaõli hind võrreldes teiste e-poodidega kampaaniaväliselt näiteks lausa poole võrra soodsam on.

Abiks lõhnade terminoloogias orienteerumiseks:

·      PP – Perfume: sisaldab 15-20 protsenti lõhnaaineid ja 96 protsenti alkoholi. Kõige tugevama lõhnaga - piisab vaid mõnest tilgast, et olla tugevalt tuntav üle 5 tunni.

·      EDP – Eau de parfum: sisaldab 10-20 protsenti lõhnaaineid ja ca 80-90 protsenti alkoholi. Tuntav mõne tunni kuni paari päeva jooksul.

·      EDT – Eau de toilette: sisaldab 4-10 protsenti lõhnaaineid ja 80-90 protsenti alkoholi. Eelmisest nõrgema lõhnaga, tuntav paari tunni kuni ühe päeva jooksul.

·      EDC- Eau de cologne: sisaldab 3–5 protsenti lõhnaaineid ja ca 70 protsenti alkoholi, mõeldud põhiliselt meestele.

Tagasi üles