/nginx/o/2010/12/17/485568t1h9379.jpg)
Moe sümpaatia kuulub praegu suurtele efektsetele ehetele: mida suurem ja massiivsem, seda parem. Tõmmake kaela lopsakas mitmekordne pärlikee või riputage kõrva uljalt helklevad ja õlgadeni ulatuvad kõrvarõngad… ja aastalõpupidu võibki alata!
Mosaici naistedisainer Merle Lõhmus iseloomustab moeehteid kui «ekspressiivseid ja visuaalselt suuri». Ehkki pealtnäha võivad need tunduda rasked, ei pruugigi see nii olla, sest valmistusviis on ootamatu või materjal kerge, olgu või plast.
«Palju on punutud, põimitud, pärltikandiga kaunistatud ehteid. Mõni kaelaehe võib moodustada lausa kraetaolisi vorme,» kirjeldab disainer moelavadel toimuvat. Uudsena mõjub ka kaela ümber seotav ehe, kus kangale on külluslikult tikitud kive ja pärleid. Materjalidest eelistab mood kangast, plastmassi, metalli ja sulgi, tihti kombineeritakse omavahel neid kõiki.
«Suured ja silmapaistvad on ka sõrmused ning käevõrud,» jätkab Merle Lõhmus trendiehete loetelu. Ning teinekord piisabki ju vaid ühest jõulisest juveelist, et kogu kooslus särama lööks! Samas võib suhtuda asjasse loomingulisemalt, järgides kuulsa moekunstniku Issey Miyake ideed kasutada fantaasiat ja meisterdada ise endale meelepärane, huvitav ning ainulaadne ehe.
Ehteid valides soovitab moekunstnik arvestada nende sobivust riietusega. Ja ka materjali ja stiili poolest võiks ehted – sõrmused, kõrvarõngad, kaelakeed, käevõrud –, omavahel sobida, mitte võistelda.
«Kui kannate kindla ajastu võtmes rõivaid, on lausa reegel sobitada nendega midagi ajastutruud. Kui aga kombineerite mänguliselt ja julgelt eri ajastuid või stiile, võib ka vabamalt eri ehteid miksida,» pakub Merle Lõhmus. Kõik on muidugi stilistika ja maitse küsimus – mida julgem ja mängulisem on garderoob, seda loomingulisemalt võib suhtuda ehete sobitamisse.
«Mina põimiksin väärisehete juurde midagi naturaalsest materjalist: nahast, puidust või siis sulgedest,» paljastab disainer oma isikliku eelistuse. Veel rõhutab ta, et mängulisema ehtekokteili puhul tuleks valik julgelt välja kanda, sest naine ise ei tohi ju ometi ehete varju jääda.
Näiteks enesekindel Coco Chanel tekitas omal ajal ontlikes ringkondades pahameelt, kui kandis läbisegi päris- ja võltspärlikeesid. Kuid ometi mõjus kooslus efektselt ja isikupäraselt ning sellest sai hilisema stiiliikooni üks firmamärke.