Valentinipäeva pooldajad ja vastased jagunevad peaaegu samasugustesse kirglikesse leeridesse kui Tallinna ja Tartu vastandajad. Kui keegi julgeb öelda, et teda see püha ei huvita, saab ta kohe külge kibestunud elus pettunud naise ja (tulevase) vanatüdruku tiitli. Kes kasvõi pealiskaudselt mainib romantilist õhtut, lilli ja kingitusi, on ärahellitatud saamahimulise naine, kellelt saab kohe trafaretselt küsida sapise alatooniga tema halloween'i ja tänupühade tähistamise traditsioonide kohta.
Veidi segaseks on jäänud selle toreda päeva kaasmaalaste tõlgendus, sõbrapäeva on kuidagi kummalisem tähistada kui armunutevahelist. Mu sõbrad teavad eranditult kõik, et armastan neid, kord aastas šokolaadisüda vahest ei kinnistaks seda rohkem. Tööl pole ka märganud, et IT-osakonna poisid omavahel roosilisi kommikarpe vahetaksid või sõbrad igaüks oma semudele «Maailma parima sõbra» tekstiga kruuse laiali jagaksid. Peaks tekitama kellegi jaoks erilise tunde olla üks kaheksast, kes saab mingi nänni, kus on kirjas, et just tema on kõige kallim?
Valentinipäev on minu arust täiesti fenomenaalselt kommertslik püha, inimesed ostavad sel ajal asju, mida muidu iial ei vaataski. Karused mehed kõnnivad mööda kaubanduskeskuseid, punased fooliumõhupallid ja lilletuutud käes, ning igas viiendas Eestimaa külmkapis on vahuvein jahtumas. Kõik see südamekujuline nänn, pehmed väikesed lelud, tootetekstid, mis sisaldavad sõnu «armastusega», «kallimale» ja nii edasi, no palju neid oktoobris ostetaks? Šokolaadi saab ära süüa, lilled närtsides ära visata, aga neid mõmmisid ja lipse, mida niikuinii ei kannaks, tuleb kuskil hoida ja nii need laovarud muudkui kasvavad.