Kunagi aastaid tagasi oli mul üks hea sõber, kes oskas väga osavalt olla nii meeldiv kui ka ebameeldiv. Alguses tundus see teine pool – ebameeldiv olemine – lihtsalt ebaviisakusena, aga kui seda inimest lähemalt tundma õppisin, mõistsin ajas, et tegelikult ei ole küsimus mitte ebaviisakuses või ebameeldivuses, vaid lihtsalt julguses jääda iseenda vastu ausaks ja enda huvide eest seista. Ka siis, kui see mulle või teistele osapooltele ebameeldiva või valusana isegi tundus.
Kas sa mõtled mõnikord, kuidas keegi teine mõnes olukorras ennast tunneb? Kas sa mõtled mõnikord, et sa ei peaks seda ütlema, tegema, või hoopiski sa peaksid seda ütlema või tegema, sest muidu tunneb keegi end halvasti? Ja kas sa teed seda mõnikord isegi iseenda halva enesetunde hinnaga?
Kui sa oled «tavaline» inimene nagu mina, «säästad» tõenäoliselt ka sina mõnikord teisi inimesi ebamugavatest tunnetest vaatamata sellele, et millegi ütlemine või tegemine oleks «tõde». Sa jätad selle pigem tegemata või ütlemata, sest muretsed selle pärast, kuidas teine inimene end selle tulemusena tunneb.
Sama fenomeni olen kohanud ka paljudes meeskondades tööolukordades. Mõnikord on selleks juhid ise, kes püüavad oma töötajate tundeid säästa soovitamata nendele vastanduda, kuna see oleks ebamugav nendele endale või siis töötajatele. Ja seda kõike vaatamata sellele, et ülejäänud inimesed meeskonnas juba ammu ootavad, et juht midagi ette võtaks. Kuna juht püüab aga alati meeldivaks ja viisakaks inimeseks jääda, soovimata probleemide tekitajale ebamugavaid tundeid tekitada, jätab ta lihtsalt olulised asjad välja ütlemata lootes, et küll see inimene ühel hetkel ise aru saab ja oma käitumist muudab.