Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Ainuke valdkond, kus naised teenivad meestest rohkem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Sean O'Pry.
Sean O'Pry. Foto: Steve Eichner/

Forbes avalikustab iga aasta lõpus kõige enam teenivate modellide edetabeli. Tavaliselt saab naissoost modellide edetabel väga palju tähelepanu, kuid tegelikult jälgitakse ka meessoost modellide palganumbreid.

Kui naiste tabeli eesotsas olevad modellid teenivad kümneid miljoneid dollareid, siis meeste edetabeli esiotsas olevad modellid teenivad umbes paar miljonit dollarit. Modellindus ongi üks väheseid – kui mitte ainuke – valdkondi, kus naised teenivad meestest rohkem palka, kirjutab Jezebel.

Sean O'Pry
Sean O'Pry Foto: Thomas Iannaccone/Ralph Lauren Black Label

Sean O'Pry on 26-aastane modell, kes mõni aasta tagasi oli kõige enam teeniv meesmodell. Kui tema aastapalgaks hinnati 1,5 miljonit dollarit, siis samal aastal teenis naistest kõige rohkem Gisele Bündchen, kelle aastapalk oli umbes 42 miljonit dollarit. O'Pry on reklaaminud mitmeid kuulsaid brände nagu Armani, Versace, H&M, Hugo Boss, Jil Sanders ja Viktor & Rolf.

Kuigi tema palka ei saa edukate naismodellide omaga võrrelda, ei häiri meest selline palgalõhe. «Ma ei kavatse viriseda selle üle, et ma ei teeni kümneid miljoneid. Ma tunnen, et mul on väga-väga vedanud, et olen sattunud just sellesse valdkonda,» arvas ta. «Ma ei pea kandma kõrgeid kingi ega bikiine, seega naised ongi rohkem ära teeninud. Ma olen oma karjääriga väga rahul.»

2013. aastal, mil Forbes koostas eraldi edetabelid nii nais- kui meessoost modellide palkade kohta, teenisid kümme parimat naismodelli kokku umbes 83 miljonit dollarit, kümme parimat meesmodelli aga kõigest kaheksa miljonit dollarit. Miks teenivad naised nii palju rohkem?

Vastus on lihtne: naised ostavad rohkem. Kui meesterõivaste tööstus teenib aastas umbes 400 miljardit dollarit, siis naisterõivaste tööstuses ulatub see summa üle 600 miljardi dollari. Edukatel naismodellidel on mitme miljonilised reklaamikampaaniate lepingud, samas kui meestega tehakse võib-olla vaid mõned reklaamipildid.

Ka meesmodellid puutuvad kokku kehakuvandite ja kriitikaga oma välimuse kohta. David Gandy, kes 2013. aastal oli edetabelis teisel kohal, meenutas, et tema jaoks oli modellitöö alguses väga raske, sest kui tema alustas, siis eeldati, et ka meesmodellid on väga saledad ja veidi naiselikud.

«Kui mina sellesse valdkonda tulin, siis teenisid kõige rohkem saledad ja androgüünsed meesmodellid. Ma ei järginud seda trendi. Mulle öeldi, et ma peaksin olema saledam, aga ma ei kuulanud kedagi,» tunnistas Gandy.

David Gandy (Empics)
David Gandy (Empics) Foto: WK/starmaxinc.com/Starmax/EMPICS Entertainment
Tagasi üles