Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Üheksa nippi efektiivseks meeskonnatööks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: SCANPIX

Ameerika teadlane Randy Pausch annab nõu, kuidas muuta tiimitöö suurepäraseks.

1. Jäta hea esmamulje. Kõik algab tutvustamisest. Vahetage kontakte ning vaata, et sa oskad teiste nimesid õigesti hääldada.

2. Istuge teineteise kõrvale. Püüa kujutleda, et kõik mängivad koos kaarte. Laota oma kaardid lauale ja küsi teistelt, mida võiks selles seisus edasi teha.

3. Leia ühiseid jooni. Absoluutselt iga inimesega on võimalik leida midagi ühist ja nii on teil märksa lihtsam koos probleemide lahendamisele keskenduda.

4. Vaata, et tingimused oleks optimaalsed. Kas kõigil on piisavalt soe? Keegi ei ole väsinud või näljane? Võimalusel kohtuge lõunalauas, nii on inimesed vabamad ja altimad suhtlema.

5. Lase kõigil rääkida. Ära lõpeta teiste lauseid nende eest. Kui sa räägid valjemini või kiiremini kui teised, ei tähenda see, et su ideed oleksid väärtuslikumad.

6. Jäta ego ukse taha. Kui te arutate ideid, ärge arutage seda, kes selle ideega välja tuli.

7. Anna kiitust. Leia alati midagi head, mida öelda. Ka kõige halvema idee juures on midagi head.

8. Sõnasta alternatiivid küsimustena. «Teeme A asemel hoopis B.» Selle asemel proovi hoopis öelda: «Aga mis oleks, kui me teeks A asemel B?»

9. Tõstata probleemid, siis kui need tekivad. Ära raiska aega sellele, et mõtiskleda, mis teised sinust arvata võivad. Tegele probleemidega siis, kui need tekivad.

Tagasi üles