Teate küll neid jutte. Mingid standardteemad, mis on igas peres. Jagatakse kinke, räägitakse või kuulatakse jutte Jeesuslapse sünnist, käiakse surnuaias.
Saab aga koos olla ka nii, et räägitakse jutte, milleks igapäevaaskelduste ajal mahti pole.
Rääkida võiksid pereliikmeid näiteks oma lapsepõlvest – pole ju mingit kohustust jõulude ajal piirduda vaid ühel ammusel ajal sündinud lapsukese looga. Vanemad räägiks lugusid lastele, vanavanemad lastele ja lastelastele. Võiks otsida üles muidki sugulasi, küsida neilt. Võiks vaadata koos vanu perealbumeid. Ei ole tähtis, et pildid ja lood oleksid üleni helged ja rõõmsad – tähtis on lugude olemasolu. Sest sellest pole kasu, kui me teame vaid oma pereliikmete ja esivanemate sünni- ja surmadaatumeid, elupaika ja lõpetatud kooli – kui me ei tea nende lugusid. Kuivade kuupäevade ja elulooliste faktide teadmine võib anda pealiskaudse heaolutunde oma juurtest hoolimisest, aga oma pereliikmete inimlikust olemisest, sisust me nii aimu ei saa ja seega oleme ikka pidetud edasi.
Hetkel, kui vanem lõpetab moraalilugemise, ülalt alla vaatamise ja hakkab rääkima inimesena, endast, hakkab laps alati kuulama.
Olen kohanud, et vanematel on praegu tihti hirm, et lapsi ei huvita nende lapsepõlve tegemised ja lood. Et lastel on ju omad lemmikmultikad ja -naljad, internetist ja arvutimängudest rääkimata. Kes nende viimaste vastu ometi saab, nii põnevaid lugusid ja seiklusi pole endal kuskilt võtta, nii kardavad paljud vanemad. Tegelikult on see hirm aga asjatu. Ka kõige halvemas mõttes klassikaline tüdinud olekuga teismeline kuulab huviga, kui tema isa või ema hakkab rääkima endast, oma lapsepõlvest. Kuidas oli tema jaoks laps olla, mida ta siis koges, tundis, mõtles. Millest unistas ja mida pelgas. Hetkel, kui vanem lõpetab moraalilugemise, ülalt alla vaatamise ja hakkab rääkima inimesena, endast, hakkab laps alati kuulama.