Ekspertide hinnangul propageerib pluss-suuruses modellide kasutamine ülekaalulisuse kasvu, kuna reklaamikampaaniad saadavad selliste modellidega sõnumi, et ülekaaluline olla on normaalne.
Uuring: pluss-suuruses modellide kasutamine propageerib ülekaalulisust
Äri- ja turundusteadlased tegid uuringu, millest selgus, et pluss-suuruses modellide kasutamine võib ühiskonnale vale sõnumi saata. Võiks ju arvata, et pluss-suuruses modellid näitavad naistele eeskuju, et oma keha aktsepteerida, kuid uuringust selgus, et see võib hoopis ülekaalulisust toetada, kirjutab Daily Mail.
Uuringul korraldati eksperiment ja jälgiti, kuidas reageerivad inimesed vihjele, et ülekaalulisus on aktsepteeritav. Iga eksperimendi käigus täheldati, et inimestel kasvas isu ebatervisliku toidu järele ja nad tundsid vähem huvi tervisliku eluviisi vastu. Teadlaste sõnul oli sellise käitumise põhjuseks uskumus, et «ülekaalulisus on ühiskonnas aktsepteeritav».
Uuringu autorid märkisid, et erinevate kehakujude aktsepteerimisega tahetakse inimesi oma välimusele mõtlema panna ja vähendada häbi, mida paljud oma keha tõttu tunnevad. Kahjuks mõjuvad need reklaamikampaaniad sootuks vastupidiselt.
Teadlaste hinnangul peaksid inimesed pöörama tähelepanu sellele, kuidas on modelle reklaamikampaaniates kujutatud. Reklaamifirmadele soovitasid nad mõelda välja uusi strateegiaid, mis ei saadaks signaali, et mõni kehakuju on parem kui teine.
Uuringu üks autor, dr Brent McFerran selgitas, et häid tulemusi ei anna ei see, kui suurema kehakujuga naisi kritiseeritakse ega ka see, kui neid kasutatakse reklaamikampaaniates. Tema hinnangul tuleks leida kuldne kesktee: kasutada reklaamikampaaniates modelle, kelle kehakaal on normis ja mitte tõmmata tähelepanu kehakuvandiga seonduvatele küsimustele.