Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kuulutati välja 2016. aasta kaks kõige populaarsemat värvi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: Jason DeCrow/AP

Värvifirma Pantone kuulutab iga aasta lõpus välja ühe värvitooni, mis muutub järgneval aastal väga populaarseks. Disainimaailmas on Pantone'i värviennustused alati väga olulised ning neid oodatakse pikisilmi. Sel aastal otsustas firma aga teistmoodi teha: ühe värvi asemel kuulutati välja kaks.

Harper's Bazaari esikaas on populaarsetes värvitoonides (AP)
Harper's Bazaari esikaas on populaarsetes värvitoonides (AP) Foto: /AP

Esimest korda Pantone'i ajaloos valiti kaks värvitooni, millele ennustatakse järgnevaks aastaks suurt populaarsust. Need värvitoonid on roosa kvarts ehk heleroosa ja rahulik või jahe sinine toon, kirjutab Elle.

Pantone'i esindajate hinnangul on heleroosa väga õrn toon, mis sümboliseerib kaastunnet ja samas ka meelerahu. Jahe sinine on aga rahustava toimega, mis aitab ka kõige stressirohkemal ajal lõõgastuda.

Pantone'i tegevjuht Leatrice Eiseman sõnas, et need kaks värvitooni võivad järgmisel aastal moemaailmas domineerida nii mustrite kui värviplokkidena. Samuti ennustavad nad, et heleroosat ja sinist võib peagi leida meigitoodetest (nt küünelakid, lauvärvid). Populaarseid toone soovitatakse kasutada ka kodukujunduses (mõtle vaipadele, padjakatetele või seinavärvile). 

Kuigi need värvid on nii leebed, et võiks arvata, et need sobivad vaid lastetuppa, sõnas Eiseman, et see pole kindlasti nii. «Roosa kvarts pole sama, mis beebiroosa. See pole nii nõrk toon,» selgitas ta.

Vaata ka 2016. aasta populaarsemaid värvitoone tutvustavat videot!

Tagasi üles