Linnaliikluses saavad paremini hakkama meessohvrid, seevastu naise juhitavas autos on kaassõitjatel suurem tõenäosus ellu jääda - Eesti naiste kohmakas juhtimisstiil tuleneb aga enamasti vähesest kogemusest, sest mehed lihtsalt ei usalda neid autorooli.
Kes on paremad autojuhid – naised või mehed?
Maanteeameti liiklusohutuse osakonna peaspetsialist Sirje Lilleorg ütles Õhtulehele, et mehed oskavad liiklust paremini tähele panna, aga riskivad palju, samas kui naised on paremad seadusetundjad, aga ei tunneta ümbrust.
Ameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur lisas, et kui mehed satuvad õnnetustesse sagedamini seetõttu, et nad on ülemäära enesekindlad ja hindavad oma võimeid üle, siis naised liigse ettevaatlikkuse, otsustusvõimetuse ja võimete alahindamise pärast.
Seepärast soovitavadki liikluspsühholoogid perega automatkale minnes panna maanteel rooli pereema, kel jätkub rohkem rahulikku meelt ja arukust mitte gaasipedaali põhja suruda; linnaliikluses, kus tuleb sageli kiiresti otsustada, aga pereisa - lisaks on mehed paremad juhid ka pimedal ajal.
Samuti päästab meeste parem ruumitaju neid pisematest plekimõlkimistest parklates või tipptunniliikluses: ühe Briti autokooli uurimus näitas, et kui meestest suutis 71 protsenti parkida oma auto paralleelselt kõnniteega juba esimesel katsel, siis naistest sai sellega hakkama vaid 23 protsenti.