Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Woolish puhus esivanemate ärile uue elu sisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Woolish
Woolish Foto: Carol Liis Metsla

Woolish on neljandat põlve Viljandis asuv kudumeid disainiv ja tootev ettevõte. Peamisteks tegevusvaldkondadeks on kodutoodete ja riietuse valmistamine. Ajalooliselt juba 1928. aastal alguse saanud pereettevõte koondas hiljuti kaubamärgi Woolish alla kordumatu seeria kodutekstiile ning naiste- ja meesteriideid.

Kodusisustus on paljuski mõjutatud puhtast skandinaavia stiilist ja värvidest. Mitmekülgsust pakuvad klassikalised mustrid nagu palmik, pits ja romb. Skandinaavia sisustuses esinevatele mahedatele toonidele (hall, valge, beež) toovad vaheldust värviküllasemad geomeetriliste mustritega tooted.

Disaineriteks ja tootearendajateks on Eigo ja Anna Siimu, kes on ettevõtlikud noored ja alles hiljuti võtsid vastu otsuse jätkata neljandat põlve Eigo esivanemate rajatud kudumisäri. Eigo ja Anna lähtuvad toodete elluäratamisel pisidetailidest, originaalsusest ja soovist pakkuda midagi, mis paneb ütlema: «See toode on lihtsalt nii Woolish!» Osta.ee moeblogi vestles Woolishi teemadel Eigoga.

Kuidas tuli mõte esivanemate kudumisärile hing sisse puhuda? 

Ajendeid oli mitmeid, esiteks ilmselt minu ema kerge väsimus ja ideede kriis. Tundsime Annaga, et võiksime ise midagi arendama hakata. Anna oli tol hetkel lastega kodus ja mõte jätkata endisel ametikohal, hotellis toitlustusjuhina, ei olnud kõige motiveerivam. Samuti olid minul ambitsioonid Eesti suurimas distributsiooniettevõttes otsa saamas. Viis aastat ettevõtte ülesehitamisel oli piisavalt kurnav, et otsida väljundit natukene loovamas valdkonnas. Samuti ajendas meid soov edasi viia vana-vanaema poolt alustatut. Moment kui selline oli 2014. aasta suvi. Anna idee oli alustada täiesti uuest valdkonnast, ehk kodutekstiilist.

Kuidas toodete ideed sünnivad? Kes on loominguline pool? Kas on ka omavahelisi vaidlusi?

Ideid genereerime kogu aeg jooksvalt, püüame teha klassikalisi asju ja mitte ekstravagantsusega üle pingutada. Põhigeneraator on Anna ja testpartiid toodetakse Viljandis. Argumenteeritud vaidlused on alati edasiviiv jõud.

Woolish valge rombi mustriga kardigan
Woolish valge rombi mustriga kardigan Foto: Woolish

Kas mõni näidis või proovitöö on täiesti ebaõnnestunud ka?

Eks neid nn «sahtli tooteid» ikka tekib, aga eks see ole loomulik kadu. Täna oleme ikkagi suhteliselt julged katsetajad ja see on ka ainuviis, kuidas ise õpime tundma oma tootmise võimalusi ja paindlikkust.

Eigo, kas oled nüüd «täie rauaga» Woolish'is või pead veel lisaks teist töökohta?

Alates 1. novembrist 2014  olen täielikult Woolishis.

Kuidas Te jõuate? Teil on kolm väikest poega, kes nõuavad ka kõik oma osa?

Anna on superwoman, lapsed on meile kõige tähtsamad. Pereäri juures peab olema väga ettevaatlik, et kodu töökojaks ei muutuks. Mõtleme selle peale palju ja teeme ka konkreetseid samme, et nii ei juhtuks. Samas on ka Woolish meie jaoks uus ja huvitav ning põnev on mõelda, mida toob juba järgmine aasta.

Kuidas Teie tavaline perepäev välja näeb?

Kaks poissi käivas lasteaias, mina lähen seejärel tööle. Anna tegutseb kõige pisemaga ja samas tegeleb kodus Woolishi asjadega nagu tellimused, suhtlemine tootmisega jne.

Traditsioonide ja ajalooga toodetes on väge ning võimsust. Mis Teid ennast Woolish‘is võlub?

Kõige enam võlub võimalus teha asju, mis meile endile meeldib. Oleme Annaga suht ühesuguse maitsega ja arvan, et meil on olemas hea disainitunnetus, pöörates tähelepanu väikedetailidele.

Mimi Disain on kodumaine bränd, kus valmivad lihtsa joonega lasterõivaid. Sel aastal alustasite omavahel koostööd, kus valmisid imearmsad villased jakid nii väikestele poistel kui tüdrukutele.

Kuidas sündis koostöö Mimi Disainiga?

Mimi asjad on ilusad ja oleme oma poistele neid soetanud. Samuti on Merilin Mimist minu lapsepõlve tuttav, kuna kasvasime mõlemad Viljandis. Oli olemas usaldus ja vastastikune sümpaatia teineteise toodete vastu.

Artikli foto
Foto: Woolish

Kes on sihtrühm, kes Teie tooteid ostavad?

Klientuur on lai, erinevad vanusegrupid, erineva tausta ja valdkonnaga inimesed. Kodu asjad sobivad kõigile, püüame ühildada klassikaliseid mustreid ja värvitoone, mis sobiks nii noore kui vanema inimese koju.

Te olete lühikese ajaga juba väga tuntuks ja, kui võib öelda, ka kuulsaks saanud. Disainiteadlik inimene on Teie tooteid kui mitte ostnud, siis kahtlemata Teist kuulnud. Mis on selle edu taga?

Ilusad, kvaliteetsed ning originaalsed tooted. Pöörame tähelepanu detailidele, järgime klassikalist disaini, kasutame naturaalseid materjale, nagu 100-protsendiline lambavill. Turundame ennast sotsiaalmeedias, kasutame e-poodi ja teeme tihedalt koostööd parimate Eesti disainipoodidega.

Kus on Woolish kümne aasta pärast?

Näeme Woolishis kui kaubamärgis, meie toodetes ja ka iseendis tohutut potentsiaali. Väga palju on veel realiseerimata ja palju on vaja veel õppida. Me ei eelda tohutut edu disaineritena, vaid pigem soovime oma kohta rõiva- ja kodutekstiili kategoorias – me tahame olla lambavillastes asjades parimad.

Tagasi üles