Mimi lasteriiete valmistajad Merilin Neering ja Irene Taal loovad täiskasvanute moetrendidest inspireeritud rõivadisainilahedusi, mis lubavad kaasaja lastel väljendada enda mõttemaailma. Merilin valgustab osta.ee moeblogis, kuidas nad Mimi Disainini jõudsid ning mida lastemoe juures oluliseks peavad.
Mimi Disain lasteriided on inspireeritud täiskasvanute moest
Mimi Disaini tekkelugu! Kuidas te alustasite – kes on kaasatud Mimi Disaini?
Mimi Disain on pereettevõte, mis on välja kasvanud meie enda vajadusest leida oma lastele ägedaid riideid.
Alguse sai kõik umbes kolm aastat tagasi ühest internetist leitud DIY õpetusest, mille järgi tegime laste une ajal neile vanadest kampsunitest jumpsuit’e. Irenel hakkas sellest mõte idanema ja ta pakkus mulle välja idee hakata ka teistele midagi erilist pakkuma. Esimene aasta tegelesime vaid ReUse põhimõttel riiete valmistamisega, millele vaikselt lisandusid suurtootjate kangajääkidest lasteriided. Tänaseks moodustavad kangajäägid umbes 30 protsenti meie materjalist, ülejäänud on uus kangas.
Teie lasterõivad eristuvad üldisest lastemoest – joon on lihtsam ja puhtam ja pigem inspireeritud täiskasvanute moest. Miks nii ja kuidas te selleni jõudsite?
Üsna alguses saime aru, et meie toodang peab olema meie enda nägu. Lähtume rõivaste tootmisel enda sisetundest ja stiilist. Me ei ürita kaasa joosta hooajaliste trendidega, vaid me teeme seda, mis meile endile meeldib ja tundub, et seni oleme klientidega ühel lainel.
Kes on teie sihtgrupp?
Kõik lapsed vanuses 3 kuud kuni 10 aastat ja nende vanemad, kes hindavad ilusaid ja mugavaid riideid.
Kes teeb lõiked ja tegumoe? Kelle kanda on äriline ja turunduslik pool?
Lõigete ja tegumoe eest vastutab Irene. Mina tegelen kõigega, mis puudutab ärilist poolt.
Milliste probleemidega olete pidanud põrkuma ja kokku puutuma? Millised on olnud komistuskivid?
Kõige suuremaks väljakutseks on kujunenud pere ja töö vahelise tasakaalu leidmine. Hästi lihtne on sukelduda ja unustada end Mimi maailma. Seda enam, et see, mida me teeme on meie kirg.
Mis Te arvate Eesti lastemoest?
Eesti lastemood on täiesti arvestatav. Turule on tulnud palju uusi lahedaid brände. Endi lemmikuna tõstaks esile Dadamora, kelle riideid meie endi lapsed ka rõõmuga koos Mimi riietega miksides kannavad. Näiteks Dadamora pusa ja Mimi bäggipüksid on väga nunnu kooslus.
Keda esile tõstaksite? Keda imetlete?
Ühte konkreetset iidolit hetkel välja tuua ei oska, aga kindlasti on mitmeid brände, kelle tegevuse ja loomingu osas võtaks mütsi maha.
Kui palju teie oma lapsed on indikaatoriks, et milline toode toimib ja milline mitte?
Kuna Irenel on kaks poega ja mul tütar, siis sellest lähtuvalt on meie jaoks oluline, et poiste riided oleksid hästi mugavad ja võimaldaksid ka keset pidulikku õhtusööki restorani kõrval olevas aias puu otsa ronida. Tüdrukute puhul soovime pakkuda stiili, mis oleks samal ajal praktiline, tütarlapselik ja mugav arvestades siiski mõne printsessiliku detaili vajadusega.
Kuivõrd suures mahus on teie tooted lisaks atraktiivsele ja põnevale välimusele ka praktilised?
Mudelite loomisel laseme fantaasial vabalt lennata, kuid jälgime alati ka seda, et rõivaesemed oleks laste jaoks igapäevaselt kantavad ja mugavad, et lapsed tunneksid end meie riietes hästi.
Woolish on eestimaine bränd, kes disainib 100 protsenti lambavillast kudumeid ja kodusisustustooteid. Teie koostöö Woolish‘iga käesoleva aasta sügiskollektsiooni jaoks on andnud suurepäraseid tulemusi. Teie koostöö tulemusena on valminud tõelisi pärleid. Kuidas jõudsite Woolishiga koostööni?
Me ise oleme Woolishi sisustustoodete fännid juba pikka aega. Sealt tekkis idee – miks mitte pakkuda ka lastele sooje naturaalseid tooteid ning Woolish oli meie jaoks ainuke loogiline koostööpartner.
Kui palju võtate arvesse seda, mis toimub väljaspool Eestit lastemoes ja trendides?
Kätt hoiame pulsil pidevalt jälgides suurte brändide tegevust ja hooajalisi moesuundasid. Käime luurel erinevatel messidel, suvel käisime Pariisis suurel lastele pühendatud messil Paris Playtime. Inspiratsiooni ja õhinat jätkub pikaks ajaks. Loodetavasti on see mess, millel osaleme ka ise juba järgmisel aastal.
Kuhu tahate Mimi Disainiga jõuda? Millised on teie eesmärgid?
Kui juba ettevõtlusega tegelema hakata, siis tuleb ikka suuri eesmärke seada, kuid selle juures üritame siiski ka rahulikult võtta. Pühendame aega oma põhilõigete täiustamisele ja tootearendusele. Tulevikus on aega lennata kõrgelt ja rahvusvaheliselt. Lähiaja eesmärk on tulla turule uute huvitavate toodetega. Kohe-kohe on tulemas täiesti uued mütsid ja sallid koostöös Woolishiga. Täitsa võimalik, et ka õueriided ei ole enam kauge tulevik. Irene unistuseks on, et Mimi Disain oleks bränd, kus tarbija saaks kõik tooted alates sokkidest kuni õueriieteni. Minu lähituleviku unistuseks on, et Mimist saab eestimaine lasteriiete bränd, millest iga Eesti emme on kuulnud.
Kirjeldage oma kõige tavalisemat päeva!
Meie päevad näevad välja väga erinevad. Ühel päeval tunneme end koristajatena, teisel poemüüjatena, kolmandal ettevõtte juhtidena, kolmandal boheemlaslike kunstiinimestena.
Millest unistate? Mis teid rõõmsaks teeb?
Meie töö on see, mis meid rõõmsaks teeb ja see ei ole mingi nali, sest seda tööd ei ole lihtsalt võimalik edukalt teha, kui see ei pane iga päev silma särama. Rõõmsaks teeb see kui näed mõnda väikest inimest tänaval Mimi riideid kandmas. Tavaliselt on see endale päris suur sisemine võitlus, et mitte vanemat kilgates ära ehmatada – Oi, Teil on meie riided seljas! Tõesti teeb südame väga soojaks kui näed enda asju tänavapildis või kui keegi tuleb ja kiidab, et see mida teeme on õige ja äge.