Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Naised teevad autoäris ilma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Viimase aasta jooksul on naiste osakaal Renault' ja Nissani korporatsioonides suurenenud ning aina rohkem on naisi lisandunud juhtivatele ametikohtadele. Selle taga on Renault'-Nissani ettevõtmised-algatused soolise ebavõrdsuse vähendamiseks.

Renault' korporatsiooni töötajate hulgas on praegu naiste osakaal 18,4 protsenti, kaks aastat tagasi umbes protsendi võrra vähem ja 15 aastat tagasi oli see vaid 10 protsenti. Korporatsiooni 2000 globaalsel võtmepositsiooniga ametikohal töötas naisi möödunud aastal 22 protsenti, kaks aastat tagasi 19,6 protsenti.

Renault' tippjuhtkonnas on naiste osakaal autotööstuse suurim. Renault 11-liikmelises juhatuses on kaks asepresidenti naised: Mouna Sepehri ja Marie-Françoise Damesin. Damesin on ühtlasi ka Renault'-Nissani liidu asepresident.

Renault on seadnud endale eesmärgiks kasvatada 2016. aastaks naiste osakaalu inseneri- ja tehnilistel ametikohtadel 30 protsendini ning müügimeeskondades 50 protsendini. Samuti plaanib Renault' aasta jooksul kasvatada võtmepositsiooniga töötajate hulgas naiste osakaalu veerandini. Nissan on seadnud endale eesmärgiks suurendada 2017. aastaks naisjuhtide osakaalu Jaapani piires 10 protsendini (praegu 8,2) ja globaalselt 14 protsendini (praegu 11,7).

Võrreldes teiste rahvusvaheliste suurtootjatega on Nissanis naisjuhtide osakaal kolm korda suurem ja seega on tegu võrdõiguslikkuse poolest tööstussektori kõige eesrindlikuma organisatsiooniga Jaapanis.

Mida on autotootjad võrdõiguslikkuse valdkonnas ära teinud?

  • Renault oli esimene tootmisettevõte, mis sõlmis ÜROga leppe edendada soolist võrdõiguslikkust Ladina-Ameerikas, mis on ettevõtte jaoks perspektiivikas tootmispiirkond.
  • Renault käivitas Alžeeria tehases värbamisprogrammi, mille tulemusena 350st töölevõetud inimesest 40 protsenti olid naised.
  • Renault algatas ettevõttesiseselt võrgustiku Women@Renault, kuhu kuulub üle 4500 liikme Alžeeriast, Argentiinast, Brasiiliast, Kolumbiast, Prantsusmaalt, Indiast, Koreast, Marokost, Rumeeniast, Venemaalt, Hispaaniast ja Türgist. 
  • 2014. aastal tunnustas Hispaania valitsus Women@Renault võrgustiku tegevust võrdõiguslikkuse auhinnaga.
  • Nissan käivitas Jaapanis mentorprogrammi, mis toetab naissoost juhtide arengut.
  • Nissan hakkas kaks korda aastas korraldama noorte naisinseneride töötubasid, kus õpetatakse, kuidas panna alus oma karjäärile. 
  • Nissan jätkab Jaapanis «Ladies First» jaemüügiprogrammi, kus müügiesinduses töötavad peamiselt naised, kes omakorda mõtlevad rohkem naissoost ostjate peale. Näiteks Tokio Fuchu linnaosas asuvasse müügiesindusse on loodud laste mänguala.
  • Nissan suurendab naiste osakaalu oma müügitiimides, eesmärk on 2018. aastaks saavutada 10-protsendiline osakaal.

Renault ja Nissan on olnud strateegilised partnerid alates 1999. aastast ja ettevõtted müüsid 2014. aastal ligikaudu 200 riigis 8,4 miljonit autot.

Tagasi üles