Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Teadlane: tüdrukud peaksid Barbie'de asemel mängima Legodega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: KIM KYUNG-HOON/REUTERS

Suurbritannia üks juhtivaid naisteadlasi Athene Donald avaldas hiljuti arvamust, et Barbie-nukud tuleks karpidesse tagasi pakkida ja tüdrukutele võiks mängimiseks anda hoopis «loomingulisemaid» lelusid nagu Legod.

Cambridge'i ülikoolis eksperimentaalfüüsikat õpetav Donald usub, et valed mänguasjad hoiavad tagasi tüdrukuid, kes muidu võiksid hakata huvi tundma teaduse ja reaalainete vastu, kirjutab Huffington Post.

Athene Donald valiti hiljuti Suurbritannia teaduste akadeemia presidendiks ja oma ametisse astumise kõnes ütles tunnustatud teadlane: «Me peame muutma seda, kuidas me suhtume poistesse ja tüdrukutesse ning sellesse, mis on neile noorest east alates sobilik. Kas mänguasjade valikul on siin mingi roll? Ma usun küll.»

Donaldi sõnul on tüdrukutele suunatud lelud pigem passiivsed (Barbie-nuku juuste kammimine, nuku riietamine jne), samas kui poistele mõeldud lelud eeldavad kujutlusvõimet ja loomingulisust. Selle mõju võib näha ka näiteks pärast põhi- või keskkooli, kui paljud noored naised suunduvad tööle iluteenuseid pakkuvatesse firmadesse, samas kui noormehed eelistavad näiteks autoremonditöökojas töötamist. 

Donald tõi välja ka selle, et tema enda tegevusvaldkonnas on väga vähe naisi ja naissoost tudengeid. Ka IT-valdkonnas on väga vähe naisi, samas kui näiteks psühholoogiaerialal on enamik tudengitest naissoost.

Kindlasti on oma osa ka sellel, mida noored naised enda ümber näevad. «Kui õpetajad ja vanemad, eakaaslased ja meedia jätavad teismelisele tüdrukule mulje, et füüsika ja inseneriteadus on pigem mehised erialad, siis ei tohiks me kuigi üllatunud olla,» märkis Donald.

Tema sõnul on korduvalt rõhutanud, et teaduse, tehnoloogia, inseneriteaduse ja matemaatika erialadel on palju vabu kohti ning üks võimalus, kuidas seda olukorda muuta, oleks kindlustamine, et pool rahvastikust ei tunneks, et need erialad pole neile mõeldud. 

Tagasi üles