Suurepärane võimalus lapsega kõikvõimalikel teemadel rääkida on vaadata koos telesaateid. Justnimelt koos ja mitte tingimata laste omi. Ikka nii, et endal ka huvitav. Dokumentaalfilmid, eriti loodusest on suurepärased (aga olge valmis rääkima surmast ja seksist), aga uudistesaated pole kehvemad. Seal on alati sõnu või teemasid, mida laps päriselt ei jaga ja mille kohta ta saab siis küsida. Kui vanem ka vastata ei oska, saab kohe koos uurida internetist.
Värske näide – telekas oli juttu SEB Tallinna maratonist. Meie lapsel tekkis huvi, et miks mõni jooksudistants on nimetatud läbitava maa pikkuse järgi, aga üks on maraton. Tekkis vajadus rääkida Vana-Kreeka ajaloost. Aga mitte ainult. Kui võtta abiks internet, saaks moehuviline lapsevanem rääkida sellest, milliseid riideid vana-aja sportlased kandsid (antiik-Kreeka puhul siis pigem, et miks nad neid ei kandnud), ajalooentusiast saab tutvustada Kreeka ja Pärsia pingelisi suhteid läbi aegade, terviseteemadel pädev täiskasvanu saab selgitada, miks praegu maratoonarid enamasti jooksu elusalt lõpetavad, antiikaja sõnumitooja aga kokku varises. Kas on loota, et laps jätab kõik selle meelde ? Ei. Aga kui tal jääb meelde seegi, et on üks kummaline jooksulugu, see on juba suur asi.
Seadusega pole ette kirjutatud, et lugemist või arvutamist tohib õppida aabitsast ja matemaatikaraamatust, aga mitte näiteks Kaubamaja kataloogi, Minecrafti käsiraamatut, Cosmopolitani või Imelisest Teadust lugedes. Värviliste piltidega ajakirjad lapsele huvitavatel teemadel võiks jätta tema lähedusse. Kui laps palub, et loetagu ette, siis võib näiteks öelda, et jah, aga tunni pärast. Kui laps juba natuke tähti tunneb, siis on ta sageli piisavalt kannatamatu ja üritab ta ise lugemist pusida. Ja miks peaks last keelama kokku liitmast Lego-kataloogist mänguasjade või naisteajakirjast kreemide hindu, et ta aru saaks, kui mitu asjakest näiteks 10 või 100 euro eest osta saaks?