5. «15 minutit valu». Kui lapsel on raske alustada kodutööde tegemist või kui mõni ülesanne on eriti keeruline, pange stopper 15 minutiks käima. Anna märku, et sa mõistad, et see olukord on tema jaoks raske, aga ta peab seda taluma vaid 15 minutit. Enamasti on nii, et kui millegagi on juba algust tehtud – laps on selle veerandtunni jooksul laua taha istunud ja kodutöödega alustanud –, siis on juba lihtsam edasi minna.
6. Ära ähvarda last tagajärgedega. Kindlasti ei tohiks last ähvardada sellega, mis juhtub siis, kui ta ei tee oma koduseid ülesandeid. Pigem julgusta last mõne positiivse eesmärgi suunas liikuma ja ära rõhuta seda, et kodutööde vältimisel jääb ta rumalaks, saab halva hinde või ta visatakse koolist välja.
7. Julgusta last õpetajaga sidet looma. Õpetaja ja õpilase suhe on väga oluline, seetõttu võiksid julgustada oma last õpetajaga häid suhteid looma ja neid hoidma.
8. Muuda kodutööde tegemise keskkonda. Kleebi näiteks lapse kirjutuslaua kohale motiveeriva sõnumiga plakat, tõstke üheskoos lapse tuba ümber, lase lapsel õppimise ajaks telefon eemale panna. Muutused võivad kaasa tuua veelgi suuremaid muutusi.
9. Julgusta last koolis õppima. Mõne lapse jaoks on lihtsam teha kodutöid koolis, kus on soodne õpikeskkond. Kui laps käib pikapäevarühmas, siis seal on hea koos teistega kodutöid teha. Samal otstarbel võib kasutada ka kooli raamatukogu.
10. Luba lapsel lõbutseda. Pane tähele, kui laps kiirustab kodutöödega vaid selleks, et saaks sõpradega õue minna. Ütle talle, et kui ta kodutööd korralikult ära teeb, siis võib paariks tunniks õue minna. Või motiveerib sinu last hoopis see, kui ta saab õppimise vahele telerit vaadata või nutitelefoniga mängida? Ka seda võib lubada, kuid pane selleks kohe paika kindel ajalimiit.