Öelda noorele isiksusele, et kooliriietuse teema on tühiasi, on puhas kiusujutt! Kuidas see saab väike asi olla, kui tuleb end maksma panna hulga omasuguste hulgas? Rõivad võivad lapse eneseusku toetada või talle ebamugavusi valmistada. Niisiis see üliäge ketsipaar, mis tundub mõttetu kapriis, võibki mõnel hetkel peaaegu et eluküsimus olla, kõik sõltub kontekstist.
Paljudes koolides on vormiriietus, kuid teema ei kao sellegipoolest päevakorralt – lisaks ühendavatele elementidele tahab iga tillukene tegelane väljendada ka oma isikupära ja ainulaadsust. Paljudes koolides vormi pole ja seal tuleb kogu stiilivõrrand noorel koolijütsil ja tema vanematel ise ära lahendada. Teeme algtõed klaariks, et kõik libedamalt õnnestuks.
Milline riietus last koolis aitab? Sõltub sellest, mida koolis tehakse. Kes läheb õppima, kes ennekõike suhtlema, kes treppidele kelgutama – kuhu suunda lapse rõivaeelistused kalduvad, annab meile selgelt märku, mis asju tema koolis ajamas käib. Esmatähtis ongi valida riietus, mis aitaks lapsel keskenduda, leida endas üles asjalikum mina. Mängu tulevad distsiplineerivad toonid: tumesinine, must, valge, sekka mõni selge värvilaik või triip. Kõik see on laste emotsionaalse heaolu huvides, katsu sa mõtteid kusagile kolmnurga külge kinnitada, kui silme ees virvendab neoonvärvide meri. Paljud lapsed on aga suured värvifännid ja neile oleks patt kirkust keelata, kuid selleks tasub leida oma koht – näiteks õueriided, mis enne klassiminekut seljast kooritakse, või väikesed detailid, vööd ja sokid, mis kaaslaste silme all tantsu ei löö.