Näiteks on välja toodud järgmine alusväärtus: üldhariduskoolis toetatakse õpilase vaimset, füüsilist, kõlbelist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut. Nimetatud väärtus ei ole juristi sõnul tagatud pedagoogi ja õpilase vaheliste seksuaalsuhete korral.
Lisaks kehtivad õpetajakoolituse raamnõuded, milles on välja toodud üldpädevusnõuded - näiteks oskus kujundada turvalist õpikeskkonda; suutlikkus määrata arenguhälbeid, sotsiaalseid hälbeid ja väärkohtlemist.
Samuti seisab määruses, et õpetaja peaks kujundama lapsele õppimiseks, vaimseks, kehaliseks, sotsiaalseks, emotsionaalseks ja kõlbeliseks arenguks soodsa koolikeskkonna ning olema õpilase usaldus- ja kontaktisikuks suhetes täiskasvanute maailmaga.
Kilk märkis, et õpilasega romantilistes suhetes olev õpetaja ei ole päris kindlasti antud määruse kohaselt toiminud. Seksuaalse läbikäimise puhul lasub tema sõnul suurem vastutus õpetajal kui täiskasvanul.
Õpilase saatuse määrab kooli kodukord
Põhiharidust omandavat koolikohustuse eas olevat õpilast ei saa mingil tingimusel õppeasutusest välja visata. Õpetajaga intiimsuhetes gümnasisti keskkooli jäämine või sealt väljaviskamine oleneb aga kooli kehtestatud korrast, märkis jurist.
«Pahatihti luuakse regulatsioon selleks, et olemasolevat olukorda reguleerida, lahendusi leida,» nentis Kilk. Ta lisas, et praktikas harva esinevate olukordade peale ei pruugi määrusi koostavad isikud tullagi.
Kindlalt saab seega üle 14-aastase isiku intiimsuhet enda õpetajaga pidada vaid ebaeetiliseks tegevuseks: «Ministeeriumi seisukoht saab üheselt olla, et sellist olukorda tuleb kindlasti taunida, et nii ei juhtuks.»
Kooli vastutus õpetaja ja õpilase intiimsuhte korral
Juhul, kui terve kool õpilase ja pedagoogi seksuaalsuhtest teadlik peaks olema, siis õppeasutuse sulgemine kahe inimese ebõige käitumise tõttu oleks juristi sõnul liiga äärmuslik samm.
Kilgi hinnangul tuleks nimetatud olukorras juhtkonna välja vahetamine kõne alla küll: «Kui ilmneb, et direktor on olukorrast pikemat aega teadnud, siis on selge, et ükski vallavanem või linnapea ei saa teda päris mõistlikuks inimeseks pidada.»
Ministeeriumi osa kooli juhtkonna vastutusele võtmisel saab seisneda vaid antavates soovitustes, kuna enamikul juhtudel kuuluvad koolid omavalitsusele, selgitas jurist.
Seega jääks nimetatud olukorras lõppotsus koolijuhtide edasise saatuse kohta vallavanema või linnapea teha.