Koolitarvete lugejamängus osaleb Vivian, kes jagab teistega oma kogemusi, kuidas reguleerida sügisel 1. klassi mineva lapse nutiseadmete kasutust.
Lugeja soovitab: õpetaja võiks koolipäeva alguses õpilastelt nutitelefonid kokku korjata
Esiteks on meil kindel reegel, et üle poole tunni järjest ekraani ei vaadata (olgu see siis tahvelarvuti või mobiiltelefon). Kellaaja, millal saab päevas kahel korral pool tundi nutiseadmega tegeleda, lepime tavaliselt hommikuti kokku, et ei oleks päeval mitmel korral vaja samal teemal jälle arutleda ja et mõte pidevalt peas ei tiksuks.
Enne lõunat on esimene pooltund ja õhul teine pooltund. Hommikul vaatame ka ilma järgi, et kas tuleb pigem kodune päev või toimetame väljas. Kui oleme matkamas käinud või kultuuriüritustel, siis on kõik nutiseadmed kodus ja ega ei ole teemakski tulnud, et nendel päevadel üldse mängima peaks, kui loodusest saab rohkem mõnu tunda.
Paraku on maal palju kergem ilma nutiseadmeteta elada kui nelja seina vahel korteris olles, sest paratamatult helistab laps mõnikord tööle ja ütleb, et vanaisaga hakkas legodega mängides igav ja et ma peaksin talle nüüd mõne teise tegevuse välja mõtlema, vihjates ise seejuures, et siis tal ei oleks üldse igav, kui saaks tahvelarvutiga mängida.
Meie koolides kahjuks on nutiseadmed lubatud ja koridorid pidid vahetundidel täis olema telefonidega mängivaid lapsi. Koolides võiks sellise muudatuse sisse viia, et kas tulla üldse ilma telefonideta või siis päeva alguses antakse (algklassides, kus klassiõpetaja annab kõike tunde) õpetaja kätte telefon ja peale tunde saab tagasi.