Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Mobiiltelefonid pärsivad õpilaste õpiedukust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Foto: SCANPIX

Teadlased tegid kindlaks, et kui keelata lastel koolis mobiiltelefoni kasutus, siis saavutavad lapsed koolis paremaid tulemusi.

Londoni majanduskooli õppejõud Richard Murphy ja Louis-Philippe Beland analüüsisid 91 Briti kooli õpilaste tulemusi riiklikel eksamitel. Uuringu raames analüüsiti 130 000 16-aastase õpilase hindeid, kirjutab Elite Daily.

Majandusõppejõud avastasid, et neis koolides, kus õpilastel oli keelatud mobiiltelefone kasutada, olid hinded 6,4 protsenti kõrgemad. Õpilased, kes tavaliselt polnud kuigi häid tulemusi saanud, said kõrgema hinde pärast seda, kui koolis keelati mobiiltelefonid.

Murphy ja Beland selgitasid, et õpilased, kelle tulemused pole just kiita, on mobiilide poolt kergemini häiritud, samas kui usinad õpilased suudavad keskenduda väga edukalt ka siis, kui neil on mobiiltelefon läheduses.

Õppejõud täheldasid näiteks seda, et mobiiltelefonid röövivad niivõrd palju tähelepanu, et nende keelamine annab sama tulemuse kui näiteks kooliaasta pikendamine viie päeva võrra.

Murphy ja Beland usuvad, et lastel on sageli kiusatus sõnumeid saata, mänge mängida või sotsiaalmeedias aega veeta ja seetõttu on telefonid koolis üsna ohtlikud. Nad järeldasid, et koolid saaksid oluliselt parandada õpilaste õpiedukust, kui keelaksid mobiiltelefonide kasutamise tundide ajal.

Tagasi üles