Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Soome plaanib muuta koolipäeva algusaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerti Kulper
Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Soome kooliealised unimütsid võivad peagi hommikuti veidike kauem põõnata, kuna uus koolihariduse raport pakub välja, et koolipäevad võiksid alata kell üheksa. Raportis pakutakse veel välja näiteks see, et kooliväliseid tegevusi võiks olla rohkem.

Soome hariduse- ja kultuuriministeeriumi töögrupp esitles neljapäeval oma värsket raportit haridusministrile Krista Kiurule. Raportis annavad erinevad eksperdid hinnanguid Soome üldhariduskoolide olukorrale. Eksperdid pakuvad omalt poolt välja erinevaid lahendusi, kuidas võiks praegust akadeemilist süsteemi muuta ja seeläbi parandada Soome positsiooni rahvusvahelistes võimekustestides, kirjutab Yle.

Üks tähtsamaid asju, millele raportis tähelepanu pööratakse, on Soome tavalise koolipäeva ülesehitus – täpsemalt see, mis kell peaks koolipäev algama ja lõppema. Soomes on juba aastaid arutatud, kas koolipäev peaks hiljem algama.

Haridusminister Krista Kiuru ei langeta koolipäeva algusaega puudutavat otsust lähiajal. Minister rõhutas, et koolipäeva algusaja muutmine ei tohiks tekitada probleeme lapsevanematele, kelle tööpäev algab koolipäevast varem. Ministri sõnul saaks selle probleemi lahendada kooliväliste tegevustega, mida koolid võiksid lastele näiteks hommikuti pakkuda.

Ministri ja töögrupi eesmärk on ühine: tuua laste kooliväliseid tegevusi üha rohkem koolile lähemale. Soomes pakuvad praegu mõned algkoolid lastele tegevusi pärast tundide lõppu, kuid eksperdid on arvamusel, et koolid võiksid õhtuti kauem lahti olla ja seal võiksid toimuda erinevad sporditrennid ja huvialaringid.

Sellest oleks kasu näiteks peredele, kus kasvavad väikesed lapsed, kuna vanemad ei peaks oma tööajast lapsi trenni ja koju sõidutama.

Tagasi üles