- Avatus uute asjade suhtes
Paljud ülikooliõppejõud kurdavad, et nad peavad loengutes sageli rääkima asjadest, mida tegelikult õpetatakse keskkoolis. Põhjuseks on see, et keskkoolis kiirustatakse läbi erinevate teemade vaid seetõttu, et saaks öelda, et üks või teine teema on läbi võetud. Probleemi muudab veelgi hullemaks see, et värsked üliõpilased ei taha teatud asju korrata, kuna nad usuvad, et «on seda juba õppinud».
Õpilane, kes suhtub positiivselt elukestvasse õppesse, on igas klassiruumis teretulnud liige. Ta ei muretse sellepärast, et ta ei tea kõiki vastuseid ja ta julgeb esitada küsimusi, kuna ta tunnistab endale, et alati on võimalik veel ja veel õppida. Selleks, et sinu laps oleks avatud mõtlemisega ja uudishimulikud, vestle nendega õhtusöögilauas ning tee neile selgeks, et ükski arvamus pole vale. Julgusta lapsi oma mõtteid avaldama ja rõhuta, et iga inimese arvamus on oluline, huvitav ning annab vestlusele midagi juurde.
See, kui laps ei juhi 12-aastaselt veel oma heategevusorganisatsiooni, ei tähenda, et ta ei muudaks maailma. Tal on palju sõpru, kelle elusid ta mõjutab. Luba lapsel rohkem sõpradega läbi käia ja julgusta neid üheskoos tegelema asjadega, mis neile huvi pakuvad. Ka noori lapsi on võimalik kaasata vabatahtlike projektidesse. Jälgi oma last ja seda, kas ta naudib taolisi tegevusi.
Aeglaselt ja kindlameelselt edasi liikumine toob peaaegu alati võidu. Kui su tütar õpib oma vigadest ja oskab oma aega tasakaalustada, siis on ta juba üsna heal rajal. Hiljuti läbi viidud uuring näitas, et «raske töö ja distsipliin toovad paremaid tulemusi koolis kui kõrge IQ». Teadlased on kindlaks teinud, et aegamisi edasi liikumine annab pikas perspektiivis paremaid tulemusi, kui ainult testide tarbeks tuupimine.