Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Janar Juhkov: teenindajad väärivad viisakamat kohtlemist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Janar Juhkov
Janar Juhkov Foto: Viktor Burkivski

Stilist Janar Juhkov avaldab arvamust, et tänapäeval on viisakuse «alusmüür» lohakalt laotud ning nendib, et paljud eestlased on teenindajate suhtes liialt hoolimatud.

Viisakuse ja laste kasvatamine on nagu müüri ladumine. Tuleb laduda kivi kivi peale. Kui alusmüür on lohakalt tehtud, vajub see kokku. Tundub, et viisakuse «alusmüür» on praegusel hetkel lohakalt laotud.

Päris tillukestel lastel libisevad viisakussõnad hõlpsalt üle huulte, aga ühel hetkel kaovad need kui tina tuhka. Tundub, et tänapäeva inimesed on unustanud kõige elementaarsemad viisakussõnad - «aitäh» ja «palun». See on ju elementaarne, et inimesed tänavad ja paluvad. Kuid alatihti puutume teeninduses kokku inimestega, kes tahavad midagi käskival viisil, aga ei tee seda paludes. See jätab neist väga iseka mulje ja siinkohal tekib mõte, kas me peaksime nii neile seda teenust pakkuma, kui nende puhul viisakus puudub? 

Ei möödu päevagi, kui puutume kokku matslikkuse ja isekusega. Alatihti mõtlevad uhked kodanikud, et miks peaksime teenindustöötajatele viisakust üles näitama. Nemad on ju alamad. Kuid elementaarne viisakus näitab inimeste intelligentsi ja ametikohast sõltumata tuleb viiskust üles näidata.

Lapsed järgivad enamasti vanemate eeskuju, järelikult peaksid nad olema neile heaks eeskujuks! Nii see vastastikune viisakuste õppimine käib. Kui oleme toiminud vastupidiselt oma reeglitele, tuleb paluda ka vabandust. Liiga suurel isiksusel võib olla raske oma tujusid taltsutada ning see võib hiljem elu segama hakata. Viisaka inimese elu on ju palju lihtsam. Meeles tuleb pidada, et heade kommete õppimiseks pole kunagi liiga vara ega ka liiga hilja.

Tagasi üles