Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Rootsi firma aitab suure summa eest lapsele ainulaadse nime mõelda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Paljud inimesed soovivad kuulsuste eeskujul lastele omapäraseid ja huvitavaid nimesid panna, kuid vahel jääb enda kujutlusvõimest väheks. Nüüd saab aga selle murega pöörduda Rootsi ettevõtte Erfolgswelle poole, kes aitab umbes 28 000 euro eest lapsele originaalse nime mõelda.

Rootsi ettevõte väidab, et suudab igale lapsele pakkuda välja täiesti ainulaadse ja ennekuulmatu nime, kirjutab The Daily Mail.

Ettevõtte sõnul kulub ühe nime mõtlemisele umbes 100 töötundi ja meeskonda on kaasatud mitme valdkonna esindajad. Kõigepealt mõtlevad nimed välja 13 reklaamikirjutajat, kes töötavad nimespetsialistide juhtnööride järgi. Seejärel analüüsivad nimesid neli ajaloolast, et välistada võimalus, et nimedel võis minevikus olla negatiivne tähendus.

Pärast ajaloolasi hakkavad nimesid analüüsima 12 tõlkijat, kes valdavad suuremat osa maailma keeltest. Nende ülesandeks on kindlaks teha, et nimedel pole teistes keeltes mingit tähendust. Kõige viimastena annavad oma panuse juristid, kelle ülesandeks on välja selgitada, et antud nimesid pole maailmas enne kasutatud.

Erfolgswelle pakub ka turu-uuringu võimalust, mis tähendab, et nad katsetavad väljamõeldud nimesid umbes 100 inimese peal, et näha, kuidas inimesed uued nimed vastu võtavad.

Ettevõtte esindaja Marc Hauser selgitas: «Me kohtume peredega ja uurime nende kultuuritausta. Esialgu pakume neile valikut umbes 15-25 nimest ning sõltuvalt nende eelistustest mõtleme välja veel 15 nime. Seda võib võrrelda lauatennisemänguga: me saame vanematega sageli kokku, et kindlaks teha, mis neile meeldib ja sobib, kuid perekond on alati see, kellele jääb viimane sõna.»

Hauseri sõnul järgivad nad nimesid mõeldes seda, et see sobiks lapse perekonnanimega ja et nime oleks lihtne hääldada. «Näiteks eesnimi ei tohi lõppeda sama tähega, millega perekonnanimi algab,» selgitas ta. Lõpuks jääb järgi 3-5 nime, mida analüüsitakse väga põhjalikult.

Ettevõte alustas tegevust alles selle aasta alguses, kuid neil on juba üsna mitu tellimust. Kahjuks ei saanud Hauser ühtegi näidet nimedest tuua, kuid ta kinnitas, et nende eesmärgiks on pakkuda klientidele nimesid, mida pole eelnevalt kasutatud.

Tagasi üles