Doktor Juliana Breines kirjutab ajakirjas Psychology Today, et inimestel on sageli kombeks ohvris vigu leida. Vägistamisohvrile heidetakse ette, et ta kandis provotseerivaid riideid või ole valel ajal vales kohas, vaesuses elavaid inimesi peetakse laiskadeks ja hoolimatuteks, ja vaimsete probleemide küüsis inimeste puhul usutakse, et küll nad tõmbasid neid haigusi omale kehvade elustiilivalikutega ise ligi. Kahtlemata võib olla juhtumeid, mil ohver võib olla oma ebaõnnes osaliselt vastutav, kuid liig sageli on tema süüdistamine ülepaisutatud ja väär. Ometi vehitakse rusikat ohvri suunas ka siis, kui sellest pole kellelgi midagi võita
Osalt süüdistatakse ohvreid selleks, et iseendal süükoormat vähendada, kuid lisaks välditakse sellega haavatavuse tundmist. Mida süütum ohver, seda suuremat ohtu temas nähakse. Ohver rikub kujutlust turvalisest ja moraalsest maailmast, kus head asjad juhtuvad heade inimestega ja halvad asjad halbade inimestega. Seega, kui hea inimesega juhtub midagi halba, on see märk, et kõik on ohus, olenemata sellest, kui õilis keegi südames on. Igaüks on haavatav. See, et ebaõnn on juhuslik ja võib tabada kõiki, on kohutavalt hirmus. Ometi puutume me selle teadmisega igapäevaselt kokku ja näeme pidevalt tõendeid selle paikapidavuse kohta.
1960ndatel korraldas psühholoog Melvin Lerner mitu põnevat eksperimenti. Ta lasi kastealustel pealt vaadata, kuidas inimene saab elektrilööke, aga ei lasknud neil sekkuda. Pealtvaatajad hakkasid ohvrit halvustama. Mida ebaõiglasem ja julmem oli ohvri kannatus, seda halvustamaks muutusid tema suhtes pealtvaatajad. Järeluuringud näitasid samalaadse fenomeni esinemist siis, kui inimesed hindavad avariide, vägistamiste, perevägivalla, haiguste ja vaesuse all kannatanuid. Doktor Ronnie Janoff-Bulman tõestas oma teadustööga lisaks, et mõnikord halvustavad ka ohvrid iseennast ja näevad süüd oma käitumises, aga mitte oma kestvates tunnustes. Seda seepärast, et negatiivsed olukorrad tunduksid kontrollitavamad ja jääks võimalus neid tulevikus vältida.